12 fotos, 12 instants


Que arriba cap d'any? Que la gent fa recompte? Prefereixo no mirar enrere, no em ve gens de gust... L'única cosa que m'atreveixo a comptabilitzar són les fotografies que he fet i quines poden ser les millor. No ho fan això els periodistes, triar les millors fotos de l'any? Doncs jo també ho faré. L'altre dia triava llibres, avui trio fotos.

I a vosaltres, quina us agrada més? S'accepten tot tipus de crítiques!!

1. La vall del Segre amb la Seu a baix i les muntanyes del Pirineu al fons. La vaig fer el mes de febrer, un dia que vaig haver de girar cua perquè els caçadors no em fotessin un tret.
 

2. La lluna. Des del pla de les Forques. El segon any que pujo a fer aquesta foto.
 

3. El parc del Segre amb colors de tardor. Els reflexos al canal i els colors. Una joia de la Seu d'Urgell.
 

4. El parc del Valira també amb colors de tardor. La sort de tenir dos rius amb la seva vegetació corresponent a la Seu. Dura pocs dies el festival però s'ha de gaudir al màxim.

 
5. L'estany d'Ivars d'Urgell. Difícil trial la millor imatge. Les postes de Sol a Ivars mereixen formar part d'algun patrimoni concret. Un dia ets a casa i de sobte et ve al cap la imatge de la posta de Sol a Ivars. Ho deixes tot, agafes el cotxe per fer més de 100 km, et plantes a Ivars i fas això. No té preu...


6. La sortida de Sol des del cap de la Fesa, al Cadí. M'agrada el contrast entre el que és natural i el que no. Tot a l'ombra del Sol ixent. I per fer això i arribar a dalt abans que surti el Sol, t'has de llevar molt i molt d'hora...


7. El Quim a la Trail del Cadí. L'esforç i la duresa de pujar corrent des de la Seu fins al cap de la Fesa del Cadí i tornar a baixar a la capital de l'Alt Urgell. No és la foto en sí, és la immensitat de la muntanya i el repte de gaudir-la posant el cos a prova.


8. Posta de Sol al Cadí. Al mes de juny, el Cadí es tenyeix de vermell quan el Sol es pon. Només és un dies però paga la pena.
 

9. Els secans de la serra de Bellmunt. Un paradís ornitològic i també un paisatge encisador quan els camps verdegen a l'abril.

 
10. El gebre sobre les fulles. Quan arriba el fred, tot s'atura.
 

11.El Sol de gener a can Roca. Quan acabo el SOCC sempre m'agrada seure una estona al costat de la casa i contemplar el paisatge. I amb neu surten aquestes estampes.


12. Nit de Nadal. Quan el Sol d'hivern cau a la Seu, la lluna ja treu el nas. Els colors es difuminen... Acabadeta de sortir del forn.



Comentaris

Daniel ha dit…
La posta de sol al Cadí! És que el Cadí... és el Cadí!
Núria ha dit…
Quanta raó, Dan!!
ignasi ha dit…
Renoi, quines fotos! No puc triar! De fet tu tampoc ho pots fer entre aquestes dotze, no? Felicitats! Un bon recull de l'any
Núria ha dit…
De fet, Ignasi, si hagués de tornar a fer la tria, potser en serien 12 de diferents!! Costa molt triar i, com molt bé dius, no en tinc cap de preferida d'aquestes 12.
Totes impressionants, no en puc destriar una.
Gràcies per compartir-les.
Núria ha dit…
De res, Màrius, a disposar!
Dons se´m fa dificil de triar, totes són espectaculars!!!
De tota manera la lluna em te el cor robat.

Els millors dessitjos pel 2015
ignasi ha dit…
Faries dotze de diferents? Mare meva! Quin bon rebost de bones imatges que tens! No en dubto que ja me'n conec algunes, només que em fa envejaaaa!
Núria ha dit…
Gràcies, Pilar. La lluna sempre produeix sensacions especials.

Ignasi, a casa, que són els crítics més crítics, ja n'haurien canviat unes quantes!!!
pons007 ha dit…
mmmmm la primera del parc del segre
Núria ha dit…
Pons007, el meu fons de pantalla de l'ordinador... :)

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...