d'Alàs a Vilanova de Banat

Un dels camins més agradables de fer per l'Alt Urgell és el que ens porta d'Alàs a Vilanova de Banat. Alàs és un poble que queda a quatre quilòmetres de la Seu i Vilanova jeu just a la falda del Cadí més occidental. El camí és pot fer en una horeta i mitja i sense despentinar-se massa. Em costa comptar els temps perquè bado molt, sobretot si porto la càmera de fotos. Aquí teniu el perfil del camí sobre foto satèl·lit.

S'hi pot anar des de la Seu però s'ha de fer tot el camí del riu i és una mica pesat, sobretot la tornada. Així que jo recomano deixar el cotxe al costat del cementiri d'Alàs. I des d'allà enfilar cap a Santa Maria de les Peces.

Les Peces

Segui pel camí de Sant Jaume fins que a la dreta trobem un trencall amb un indicador de fusta que hi diu Vilanova de Banat. I comencem a pujar per un corriol entre boixos i pi roig. Fins que arribem a un canvi de vessant i travessem el torrent de Banat.

Xuclamel xil·losti

Arribem a un dels punts més impressionants del camí. Una espectacular roureda amb roures d'unes dimensions considerables. Paga la pena parar-hi per contemplar-los de prop. Els troncs es recargolen i el diàmetre que fan és molt gran.

Vista sobre la serra de Bescaran

Roureda
Seguim el camí i arribem als camps que ens indiquen que Vilanova de Banat no és molt lluny. Aquest camí el vaig fer al juliol i tot just estaven segant els camps i fent les bales per tenir palla pel bestiar a l'hivern.

Abans d'arribar a Vilanova s'ha de seguir una estona el camí asfaltat. I als vorals, l'espernallac hi dona un toc de color groc que alegra la vista. I les papallones hi voleien per sobre.

Espernallac

I com que el dia era prou clar, l'arribada a Vilanova de Banat ens deixa aquesta estampa del poble envoltat de camps i el Cadí al darrere.

La tornada es pot fer pel mateix lloc o baixar per la pista que ens durà al camí de Sant Jaume però es força més llarg...

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...