Preguntes a l'aire


Sou lliures de contestar les que vulgueu i el que vulgueu. Si no m'agrada ja hi fotré tisorada!!!

Fresqueta
Qui deia que la calor es quedaria per sempre? Qui deia que era un agost atípic quan estem tenint un temps típic de finals d'agost?

Lipdub la Seu
Ja heu vist el lipdub de la Seu? Us agrada?

Futbol...
Algú ha pensat mai que sense futbol  es pot viure molt bé?

Bàsquet...
Per què a la meva família el bàsquet ha d'ocupar el primer lloc de les prioritats i mai en tenen prou ni es conformen amb el que tenen?

Comencem el curs
Ja tenim el nou curs a sobre. Quants tòpics sentirem? Quants es queixaran que els nens han tingut moltes vacances? A quines portes d'escola aniran les teles per explicar el que és obvi de cada any? Quantes escoles no podran començar el dia que toca? Quants protestaran per alguna cosa? Quina despesa haurà tingut cada família de mitjana? És notícia el que és recurrent any rere any?

Opus i escoles
Per què he de pagar l'escola a gent que ha decidit educar els seu fills en uns valors que van en contra de la llibertat personal i la submissió de la dona?

Digitalització de les aules
Per què la gent més contrària a la digitalització de les aules és aquella que més desconeix les tecnologies informàtiques? No creieu que per anar en contra d'alguna cosa primer s'ha de saber de què es tracta?

 Ebook versus llibre paper
Per què fa més d'intelectual i progre llegir un llibre de paper i no un ebook? Els que prefereixen el paper han llegit mai un llibre en format electrònic? I per què a mi m'enganxa més?

Twitter i periodistes
El twitter és el final del periodisme convencional? Serà a partir d'ara un treball de cadira i connexió a la xarxa i de rapidesa de difusió deixant de banda contrastar la informació i la feina a peu de carrer? 

Notícies pessimistes
Algú ha pensat mai que si els mitjans de comunicació deixessin de bombardejar-nos amb notícies catastrofistes la gent no tindria tanta por, seria més feliç i s'engrescaria a sortir de la crisi?

Anuncis i català
Per què la televisió pública catalana vetlla tan poc per la llengua que utilitzen els seus periodistes, presentadors i, sobretot els anuncis? Per què he de sentir constantment que a algú el perd la fruita?

Faltes garrafals dels periodistes
I posats  a tirar per terra els periodistes, com pot ser que els diaris vagin plens de faltes d’ortografia i gramaticals, sobretot a les seves edicions digitals?

Tertulians
Els tertulians de la ràdio sempre han de ser gent prepotent que no ha fet, viscut ni investigat mai res però han llegit molt sobre el tema?

Famílies nombroses
Per què si una família decideix que vol tenir tres fills o més li he de pagar part de les despeses a través dels ajuts a les famílies nombroses? I he dit Decideix, per tant són buscats per a satisfacció personal.

Beques d'estudis
Per contra, perquè quan un nano ha treballat de valent, ha compaginat hores d'estudi i esport amb gran eficiència i té una mitjana de l'ESO de 8,5 no pot accedir a les beques d'estudiants per al batxillerat ja que, segons l'administració, els seus pares són rics del cagar? L'esforç realitzat és menys valuós que el d'un nano que els seus pares van més restrets o ho fan veure (sempre sota els paràmetres administratius)?

Alcohol
Per què em sento tan sola quan expresso el meu malestar per l'alt consum d'alcohol entre els joves, i no tan joves, i topo amb la indiferència de grans i institucions?

Fm
Una festa major, com la de la Seu, no es pot concebre sense provocar el malestar de molts veïns amb "música" fins a les vuit del matí durant quatre nits seguides i via lliure a l'alcoholització de joves i petits promoguda des de l'anomenada zona de les casetes, amb el beneplàcit de la casa del poble?

Tu tries!
Si ets de la Seu i comarca o t'hi passeges sovint, a veure si contestes això. És molt típic tòpic. Què prefereixes: la Festa Major, la Fira de Sant Ermengol o l'Escanyabocs? Jo la tria la tinc claríssima, els formatges no bramen "música" fins a les vuit del matí!

Els rics encara són rics
És normal que els rics continuïn sent rics? Suposo que sí, per això són rics, no?

País
Independència o Pacte Fiscal?

Xarxes socials
Tuiter o Facebook?

Fronteres
L'Alt Urgell o Andorra?

Estacions
Estiu o hivern?

Dies
El Sol o la Lluna?

I no pararia. Es nota que s'acaba l'estiu i tinc estrès prelaboral?






Comentaris

Joana ha dit…
Futbol: Si, l'estic evitant fins a punts insospitats.
Comencem el curs: No és notícia, però dona per omplir.
ebook: Fa gairebé un any que el tinc i no m'acaba d'enganxar.
Notícies pessimistes: D'acord
Anuncis i català: Si ho diuen és que també és corecte, hi ha filòlegs a la casa per fer aquesta feina.
Famílies nombroses: I les no nombroses també, per que jo he de pagar pels fills dels altres?
Estacions:
Hivern, sense cap mena de dubte.
Salvador ha dit…
Fresqueta: Tenim mala memòria
Lipdub: No l'he vist
Futbol: Sí
Bàsquet: Veure a dalt
Curs: Ídem que fresqueta
Escola: També ells paguen la teva amb els seus impostos
Digitalització: Molts menyspreen allò que ignoren
Ebook: Doncs a mi m'agrada palpar el llibre, girar full, obrir-lo, tancar-lo, no fa tant de mal a la vista, i no vaig de progre
Twitter: Serveix per a enllaçar articles de periodistes, no per fer periodisme en només 140 caràcters
Pessimistes: No crec que hi tingui res a veure
Anuncis: Deu ser per les retallades
Faltes: Moltes són per traduccions automàtiques
Tertulians: Vols dir que han llegit molt?
Famílies: Perquè s'ha de ser solidari
Beques: Perquè una de les funcions de l'administració és fomentar la mediocritat
Alcohol: 100% d'acord
FM: Jo les prohibiria en aquest format
Tu tries: No sóc de la Seu ni comarca
Rics: Sí
País: Independència
Xarxes: Twitter
Fronteres: Els dos
Estacions: Hivern
Dies: El Sol

Respost les 24, no et queixaràs.
Núria ha dit…
Joana, no seria la primera vegada que un anunci s'ha de retirar com una esperpèntica "volta al cole" del Corte Inglés!
Em refereixo als ajuts a les famílies nombroses. Els meus no en reben cap d'ajut!

Salvador, el diari Ara o l'Avui no fan traduccions i deu n'hi do... Els que ho fan sí que són divertides, com aquell Llegeixo Messi! O quaranta i bec! Molt bé, premi per contestar-les totes!
Jordi ha dit…
Fresqueta: també ham tingut un hivern més fred que els darrers.

Lipdub: no l'he vist i sent de l'AMB no sé si em doneu el premís per opinar :DDD

Futbol: de conya. Puc viure tranquil·lament.

Basquet: quan agrada una cosa...

Comencem el curs: doncs el mateix que amb els col·leccionables.

Opus i escoles: perquè estem per servir-los a ells, oligarquia superior...

Digitalització: A tota la població hi ha la part disposada al canvi ja, la que s'ho pensa i la que s'oposa sempre. Amb això i amb tot. Si no conneixes que vols opinar....

Ebook: no sabia que fes més intelectual llegir llibres de paper. El que importa és llegir, no? Paper o bits només és el mitjà.

Twitter i periodistes: el problema és global. Els periodistes cada cop fan pitjor la seva feina sense contrastar. Potser no hi ha massa personal cobrant un salari molt baix i en condicions de treball que no permeten res més.

Notícies pessimistes: Això és una tàctica molt coneguda per anar introduint més retallades.

Anuncis i català i faltes en català: Pel mateix que he dit adalt.

Tertulians: hi ha de tot. N'hi ha que m'agraden molt i que malauradament no podré sentir-los aquest anys en carregar-se el programes intel·ligents a la COM.

Famílies nombroses: Sonara estrany però soc partidari del control de la població a nivell mundial per motius ecològics considerant els homes com una població. Així que jo ho penalitzaria.

Beques d'estudi: el mateix de perquè hi ha gent que no vol treballar i que exigeixen que se'ls regalin habitatges. A més, molts dels que reben les beques són fills de professionals que guanyen molt més però en negre. I tu i jo tenim una companya que va tenir beques durant la carrera amb un pare que guanyava unes cinc vegades el que guanyaven els meus. I a casa ens passaven de 30.000 ptes/any.

Alcohol: Això és una cosa que la societat s'ho hauria de plantejar d'una manera molt més seriosa.

Les qüestions sobre a Seu S/C.

Rics: a èpoques de crisi els rics s'en fan més i a més el que tenen val més.

País: In, Inde, Independència.

Xarxes: Em cansen.

Estacions i dies: Totes i tots.
M'ha passat com et va passar a tu fa un temps: que m'he posat a contestar-te i em quedava un text massa llarg per posar-lo de comentari. O sigui que n'ha sortit una entrada al bloc. Ja ho passaràs a llegir quan vulguis.

M'ha agradat, aquesta mostra d'estrès prelaboral!

Bona sort,
josefina
Núria ha dit…
Jordi, ja em diràs qui era aquesta que estudiava amb beca i no era precisament pobra! Ara que, puc tenir alguna sospita...

Molt bé, Josefina! Quan escric no sé mai quin efecte tindrà la cosa però el que no m'imaginava pas és que donés per un escrit d'un altre blocaire!

Tinc algunes respostes més via facebook. Està bé que tothom pugui dir la seva.

La veritat és que tenia pensat fer una entrada d'apunts, aquelles entrades on parlo de diferents coses breument però sempre m'acabo enrotllant molt i quan tenia els enunciats fets vaig pensar en convertir-los en preguntes i deixar-les a l'aire. Si no ho hagués fet així dubto que ho hagués publicat mai, em feia mandra!!

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...