Obaga

Portem uns dies a la Seu on es respira un aire estrany. Un sentiment d'incredulitat i de perplexitat i a la vegada veus com des de fora no entenen el nostra sentiment cap a algú que molts han jutjat i penjat a la forca d'una manera fulminant. La commoció és general i jo encara m'agafo a aquella esperança que tot hagi sigut una trama per inculpar-lo i que s'aclarirà tot. Els dies diran i si he de confessar que m'ha decepcionat una part d'ell, doncs ho faré però, ara per ara, no m'ho empasso. Que han anat a per ell, no ho dubto gens.
El contraban de tabac a les nostres terres no és gaire tema de debat als carrers. Tothom ho sap. Només heu d'escriure a Google el nom de Valls de Valira, el meu municipi, i veureu que sempre es fa referència al mateix. No crec pas que la policia hagi descobert ara que això es fa. Perquè llavors sí demostrarien ser molt inútils. De fet, som Gran Nord. Qui deia que s'ho inventaven tot? No és el fet el que ens inquieta, és la persona.

Ara, amb tot això m'he emprenyat pels oportunistes i la ràbia que transpuen alguns. La presumpció d'innocència no existeix i la prudència, tampoc. Comentaris a la xarxa amb un menyspreu irritant. Insults personals. Insults a Esquerra. Insults a la gent de la Seu per mostrar el seu suport i la seva amistat. Molt emprenyada amb els Freedom Catalònia que no van trigar ni dues hores a penjar imatges de paquets de tabac amb el nom de l'Ausàs o canviant el Marlboro per Esquerra. A això jo li dic ser molt mesquí. I són gent que a la seva pàgina de Facebook tenen com a missatge de presentació que s'ha de fer la unió dels independentistes. Doncs bona manera! Quina patulèia. Quin fàstic.

Del que han anat publicant els mitjans de comunicació hi ha coses que m'irriten. No entenc perquè uns noms sí i uns altres no. Unes professions sí i altres no. O dius tots els noms o cap però això de veure imatges de la persona en qüestió amb tot el seu currículum i la resta només les inicials ho trobo lleig.

La càmara de tv3 va entrar quasi per la finestra de casa seva. Impresentable. Calia? Jo crec que no. I si és obligat, doncs anem a casa de tots els altres a veure si van tenir temps de fer els llits abans de marxar.

El fiscal. Quin paio i que content estava. Se'l notava satisfet, li tenia ganes. S'ha dedicat a mofar-se del Jordi i de la seva implicació. Ironia en diu. Mira d'humoristes ja en tenim molts, només falta que els fiscals es dediquin a l'humor negre també. Demencial.

No sé com acabarà tot però l'últim cop que ens vam veure, a la presentació de l'ANC a la Seu, em va dir parlant de Catalunya: Núria, això pinta molt bé. Tant de bo no s'equivoqui. Aquest és l'Ausàs que m'aprecio. M'agradaria poder-li dir ara també parlant de tot aquest mal son: Jordi, això pinta molt bé.

Aclariment a tres dies després d'escriure el post: Pels no pirinencs o poc seguidors de la literatura d'aquí dalt. Molts em pregunten pel títol de l'escrit. Com que no volia ser presa dels cercadors he volgut evitar el nom a la capçalera. No vull gent que hi fot el nas sense cap mínima consideració i que m'acrivillin amb anònims sucosos. Obaga, títol d'una de les novel•les de l'Albert Villaró que basa el seu argument en les aventures del contraban des d'Andorra. Llegiu-lo, molt recomanable però on es demostra un cop més que la realitat supera la ficció.

Comentaris

Núria, cent per cent d'acord. El mal ja està fet i el temps dirà. Tant si la cosa acaba bé com no, desitjo que a alguns que aquests dies se'ls deu escapar el riure per sota el nas acabin on es mereixen, i que no és al cel, precisament. Li tenien ganes, a algú com ell, això ha quedat ben clar.
j.
Per cert nena, per demostrar-te que no sóc un robot he de fer autèntiques virgueries. A vegades m'estic de fer cap comentari als teus escrits perquè em trenco el cap massa estona en desxifrar les ditxoses lletretes!
j.
Salvador ha dit…
No conec molt el Jordi, de fet només havia parlat amb ell alguna vegada quan era director de l'escola dels meus fills fa uns quinze anys.

Se'm fa molt difícil de creure que algú amb els càrrecs que ell ha tingut, alcalde i conseller a la Generalitat pugui caure en una cosa com aquesta, em sembla massa "cutre" tot plegat.

En quant als independentistes del Facebook ja fa temps que ho he observat, alguns només es dediquen a insultar i a comportar-se com autèntics energumens i al mateix temps es queixen i estranyen que ningú els faci cas. No se n'adonen del mal que fan a l'independentisme. Afortunadament els que actuen així només són una minoria.

I en quant al fiscal fent-se el graciós, després de veure aquella tia cridant al congrés de diputats i aquell ambaixador fent l'idiota l'únic comentari que puc fer és que d'on no n'hi ha no en pot rajar.
Núria ha dit…
Josefina. Trauré les lletretes per facilitar-te la tasca!

Salvador, la incredulitat és per totes bandes, dels que el coneixen molt als que ni tan sols hi han parlat mai.
Anònim ha dit…
Completament d'acord..i mes veient que el Jordi no es reconeix en l'unica foto que li han ensenyat.no hi ha videos, ni gravacions. Segons diu el JordiAlis. Extrany lo de no acceptar els avals....la jutgessa segurament te alguna pressio politica...i crec que el botifler Puig i tenia ganes....el contraban es cosa de hisenda (vigilancia aduanera) i la guardia civil..alguna cosa fa pudor.
Pere
Núria ha dit…
Aquesta és l'altra, Pere. Quan vaig escriure això encara era al jutjat. El muntatge de l'aval és d'un acarnissament bestial. Entre el fiscal i la jutgessa la justícia ha quedat ben retratada.
Jordi ha dit…
Serem un país civilitzat quan ens esperem a veure que diuen els tribunals i no fem judicis sense tenir ni idea. A més, encara que surti innocent, el mal ja li han fet.
Marga ha dit…
A mi m´és completament igual si és culpable o innocent, per a mi continuarà sent el mateix de sempre.No el jutjaré perquè a mi no em pertoca fer-ho .
Sóc de La Seu , els meus avantpassats també ho eren des de fa moltes generacions i conec les cases , la gent i les activitats,ja sigui pel que em van explicar els meus pares o perque ho he vist o sentit jo mateixa. En aquesta ciutat podem dir que de famílies amb fortuna n´hi havia molt poques després de la guerra civil;si les comptés amb una mà encara em sobrarien la meitat dels dits. Actualment la cosa ha canviat i força gent ha prosperat i altres viuen i no precisament del sou mensual ni dels negocis. Així que menys hipocresies i si em continuen baixant el sou no descarto l´alternativa de dedicar-m´hi.
Anònim ha dit…
Totalment d'acord amb l'article...el que hagi fet ho ha pagat amb escreix i la gent aprofita per barrejar-hi de tot...penosos......
El Jordi per a mi i sortosament per a molts, continua sent el mateix que abans del dijous 12 de juliol, ni més ni menys...
L'enveja i la hipocresia no són bones companyes i en aquest assumpte se'n veu massa...
Núria ha dit…
Jordi, és el país del morbo i la mala llet. Així anem. El fiscal no tinc clar que no hagi fet delicte perquè no s'ha mostrat imparcial ni ha respectat la persona de l'acusat ni de la seva família. Tot sense haver-se celebrat cap judici ni amb una sentència. Diria que és denunciable.

Marga, a gran o a petita escala, qui més qui menys. Quantes vegades feinejant per la muntanya no m'he creuat gent amb fardos. Sembla que expliqui històries dels anys 50 però és ben real: amb grans bosses negres, amb maletes, amb cotxe, amb moto... A mi també més ben igual si és veritat o no.
Si ens continuen abaixant el sou i apujant l'IVA el contraban també el faré i evaadiré, o millor dit, evitaré els impostos espanyols. M'obligaran anant a comprar, d'oci i a posar benzina a Andorra. No en un sol viatge però al cap de l'any sobrepasaré en escreix el límit permès.
Núria ha dit…
Anònim, els envejosos i d'altres que representen la justícia no es debien pensar pas que la gent és bolcaria tant en la pesona deixant de banda si els fets són reals o no. Això també els ha de coure per dins.
Anònim ha dit…
D'acord am totes les opinions sobre el mal funcionament de la justicia i policia.
Ara bé, el senyor que va ser alcalde de la Seu i conseller, ens va ben enganyar!! quin element!!
No pot ser que pel funcionament podem dir que coorupte de la justicia acabem justificant una persona que ja veiem quin concepte té de la integritat quan a país i quan a qüestions socials.
mercè
Núria ha dit…
Mercè, per sobre de tot, presumpció d'innocència, si us plau.

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...