Aquest és el meu món

Quan era petita i em preguntaven què voldria ser de gran sempre deia: mestra. I ho vaig mantenir durant anys. Acabant els estudis de BUP, a les portes de la universitat, continuava dient que volia ser mestra. Amb una amiga de la infantesa sempre fèiem plans i somniaven que muntàvem una escola bressol entre les dues. Un dia, la meva tutora va dir-li a la meva mare que seria una pena que fes magisteri amb el potencial que tenia. Que fes una carrera i després em dediqués a la docència. Algú arrufarà el nas amb aquesta comparativa però en aquells moments fer una diplomatura era pels mediocres, igual que el que feia infermeria perquè no era prou bo per fer medicina o empreserarials enlloc d'econòmiques. I vaig fer una carrera. Allà vaig descobrir altres camps de l'educació com l'educació ambiental i no sortia pas del meu propòsit. La meva amiga em deia que l'havia deixat a l'estacada amb la nostra escola, ella sí va fer educació infantil. Però a la facultat tenia altres pardals al cap i amb una altra companya planejàvem muntar una escola de natura. Bé, allà va quedar el projecte però el cuquet hi era.
Vaig acabar la carrera, amb CAP inclòs, i aquell mateix estiu la meva mare em va ensenyar un anunci del diari on demanaven gent per fer substitucions a les escoles de l'Ajuntament de Barcelona. Em va agradar el repte, jo havia estudiat en una escola de l'Ajuntament i en tenia molt bon record. Vaig fer l'entrevista però a la pregunta de quina experiència tenia la cosa va quedar en blanc. Just havia acabat la carrera! Però el meu entusiasme, les raons per les que em volia dedicar a l'educació i el fet de conèixer les escoles va fer que quedés molt amunt a la llista de substituts. Tant que al cap de quinze dies ja estava treballant en una escola amb adolescents. L'experiència em va agradar molt més del que m'havia imaginat. I així vam anar fent, escoles aquí i allà, eren escoles pilot de la Reforma, el que anys més tard seria l'ESO. I després de passar també per educació especial, escoles d'adults i el sistema educatiu andorrà vaig dir que ja en tenia prou. Després de més de 15 anys vaig penjar els hàbits. Estava cansada, no creia en la meva feina, no treballava a gust i em sentia que anava a contracorrent. L'experiència un xic amarga andorrana i el fet de conèixer uns espais naturals meravellosos em van fer tirar cap el món de la natura i l'educació i la divulgació ambiental. De fet no em desviava tant del meu camí però em va permetre fer una depuració mental. Durant tres anys he treballat amb persones meravelloses, he après un munt de tots ells i de l'entorn, he gaudit molt amb la feina que he fet però, al marge de les circumstàncies que travessa el país, els trobava a faltar... A qui? Als nois, als adolescents, a la vida que et donen, l'alegria que et transmeten, el treballar en equip per formar personetes. I vaig decidir tornar a vestir-me els hàbits i tornar a les trinxeres, aquelles que molta gent és incapaç d'estar-hi ni cinc minuts. I la tria va ser encertada. Un projecte sòlid, uns nanos fantàstics i uns companys com feia temps no trobava. Potser sí que, després de la cura depurariva, les coses s'agafen amb més ganes. No ens enganyem, la tasca pot arribar a ser molt dura però m'ha fet veure que aquest és el meu món i que continuo tenint aquella il·lusió dels primers anys però amb l'experiència de vint anys al peu del canó. I és que sóc d'aquelles persones que puc dir que treballo en allò que m'agrada. I si algun dia torno a perdre l'entusiasme, plegaré. Perquè ser profe sense entusiasme és com ser un cuiner que avorreix el menjar. El pastís no puja i a la sopa li falta sal. Però el nostre pastís és massa important com perquè no surti bé.

Comentaris

Merbrualba ha dit…
Enhorabona Nùria, per poder treballar en allò que mes t'agrada,
i sobretot, per tenir les ideas tan clares...
M'hen alegro molt per tú, una abraçada
Núria ha dit…
Gràcie, Mercè. Per cert, he vist que la Júlia també té un bloc. Que bé que escriu!

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...