Prou queixar-se i a treballar!

Ens abaixaran el sou un altre cop. Ves, què vols fer-hi si encara ens caguem a les calces quan parlem d'independència... Però no parlarem d'això ara, vull fer una reflexió sobre el món de l'educació. I si en alguna cosa tinc bagatge és en aquest!

Els professors i mestres de la pública es queixen perquè els faran treballar més hores i cobrant menys. Quina barra... Un moment, un moment...! Sí, típic comentari d'algú que treballa a la concertada!!! Aquells que hi són perquè no han sigut capaços de treure unes opos i han acabat en una escola de poca volada, pringant més que ningú i donant un servei pèssim. Normal, si no s'han tret unes opos és que no són prou vàlids.

Quants cops hem sentit aquest comentari? Buf...

Doncs jo discrepo molt de les queixes dels de la pública i treballo a la concertada. Però penso això mateix ara i fa 15 anys quan voltava per escoles i instituts de secundària i més, públics tots. No vaig passar d'interina, pobreta... Clar, per això he acabat a la concertada. No és prou vàlida... 

Doncs dels 6 anys que vaig estar a les escoles de l'Ajuntament de Barcelona, públiques, vaig aprovar les opos 2 cops. La primera hi havia 3 places i vaig quedar la 5 però amb un aprovat i prenyada de 7 mesos. Ràbia. La segona vegada hi havia 2 places i vaig quedar la 2a però la interina que va quedar 3a portava més anys i, per punts em va passar al davant. Encara més ràbia... Després, anys de sequera oposicional, a l'Ajuntament i a la Gene. Vaig marxar cap a les escoles d'adults, depenien de Benestar Social i després ens van aglutinar amb els d'ensenyament. Futur incert, opos? Marxo a viure cap a la Seu. Plaça, a on? A Bagà. Però des de la distància preparo els edictes de l'escola andorrana (opos pels que no coneguin l'argot andorrà) i quedo la primera del meu concurs, acabant l'última exposició amb un: "sra. Tomàs, no tenim res a dir-li, ho ha fet perfecte" per part del tribunal. I au, plaça fixa a la pública andorrana. I a viure! Però com que sóc més xula que ningú, al cap de tres anys veig que no combrego massa amb la filosofia d'aquelles escoles i renuncio a la plaça de treballadora pública. Renuncio a un futur còmode i apalancat per córrer per les muntanyes com les cabres. I més tard decideixo que la concertada de la Seu li dóna deu mil voltes en qualitat i seriositat a l'andorrana. I provo sort. I me'n surto. Ara he passat a ser una d'aquelles que treballa a la concertada perquè no és capaç de treure's unes opos.

Aquest preàmbul una mica llarg és per poder argumentar bé que no estic d'acord amb les queixes dels profes de la pública. Bramen perque no els reduiran els alumnes per tutoria, potser no els pagaran les tutories, hauran de treballar més hores... Jo quasi sempre he sigut tutora de grups d'adolescents a la pública, entre 25 i 30. Eren altres temps... Me'ls he menjat tota soleta, no com ara que se'ls reparteixen entre dos o tres. I què passava llavors, no fèiem bé la nostra feina? No la fem ara els de la concertada? No la fan bé a Andorra? Direm que així no te'n surts? Tampoc m'han pagat mai per ser tutora, mai. No sempre m'han pagat les sortides, les colònies, les hores de més... I la feina sempre sortia i surt, i molt bé. I ningú es queixava. 

Em sembla que ens hem acostumat a treballar poc i cobrar molt. Que la feina surti bé depèn de l'esforç que hi posi cadascú. He vist grans tutories amb 30 a classe i tutors que ni respiren amb 10 nens al seu càrrec. He treballat amb grans professionals i classes impecables fent 21 hores de trinxera i classes pèssimes amb15 hores a l'aula. Tot va en funció de les ganes que hi posa cadascú. Així, senyors de la pública o, millor dit, aquests sindicats dels no fotre ni brot, deixeu de queixar-vos i arremanguem-nos tots plegats que és l'única manera de tirar endavant.

Ep, i a mi m'abaixaran el sou igual que als públics, una mica menys en quantitat absoluta perquè cobro menys per fer la mateixa feina i treballant més hores sense ser funcionari però amb la mateixa empenta, il·lusió i ganes que el primer dia d'aquell 1992. I d'això ja en fa 20.

Comentaris

ignasi ha dit…
Com saps, jo tambe he estat a les trinxeres durant nou anys treballant en concertades i se de que parles. Totalment d'acord que, al final, son les ganes que hi posa cadascu en la seva feina (no nomes en aquesta). Quan aconseguirem que s'avalui els funcionaris com s'avalua els mestres d'escoles concertades que si no agraden se'ls fa fora? Es bo el nivell dels profes de la publica pel sol fet d'aprovar unes opos? Encara recordo una mestra d'infantil que se sorprenia quan li deia que una gallina era un ocell...
Moisès ha dit…
100 % d'acord
Jordi ha dit…
Les opos no són per escollir els millors. És una forma establerta de fer una selecció: concurs. No té res a veure al igual que no hi ha correlació entre les notes i l'èxit professional.

Ja saps que treballo a una empresa privada i algun funcionari m'ha dit que a mi no em retallen el salari. No sap que des de gener de 2009 cobro un 12% net menys que és més si és brut (menys per a la jubilació...). I ara amb la nova legislació possiblement els salaris es reduiran a al 60-75% segons els casos o a l'atur.

Amb tot això vull dir que no s'ha de fer cas del que diu la gent, especialment d'aquells que només es miren el melic. Qui guanya? els de sempre veient com ens foten a tots els treballadors i veuen com ens barallem entre nosaltres i com ens considerem culpables uns als altres. A veure quan dirigim tota aquesta energia cap a ells!!!
Núria ha dit…
Ignasi, quan vas plegar no saben què es van deixar perdre... Bona la gallina, com ha de ser un ocell si no vola! A mi un cop una mestra, tant sí com sí, em corregia que el que jo deia que era una mata de farigola ella deia que era orenga. Al final vaig dir-li que seria el que ella digués.

Jordi, evidentment que diguin el que vulguin, és un acte de prepotència comú. Tu també saps que les coses s'aconseguiexen amb esforc no per estudiar més o menys per un examen on no es valora el que fas.

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...