Les mates independentistes

Ahir vaig trobar la manera de fer pedagogia independentista encara que siguis profe de mates. I us asseguro que en van aprendre!! El tema: LES EQUACIONS.

En una expressió algèbrica s'hi barregen lletres i números. La lletra, que molts cops és una X l'anomenem incògnita. Però ahir els nois van descobrir que, per a molts de nosaltres, ja no ho és d'incògnita sinó que la tenim ben calada. Partim de la següent expressió:

                                                        40X + 14 = 42X - 86

En una equació els termes que porten la X s'anomenen TERMES DEPENDENTS. Ho són 40X i 42X. El 40 i el 42 ja els agradaria ser TERMES INDEPENDENTS però es troben que han d'arrossegar una creu (X), i en aquest cas pesa molt. La creu els xucla i els fa perdre identitat. Per contra el 14 i el 86 són els anomenats TERMES INDEPENDENTS. Aquests són lliures i cert dia ja es van desempallegar de la creu que els asfixiava. La il·lusió del 40 i del 42 és seguir els passos del 14 i el 86: alliberar-se de la creu. Per això s'ha de trobar un valor (o algú amb valor) que li tregui la màscara a la incògnita i la deixi en evidència i d'aquesta manera tots seran lliures. El valor aquest de la X és 50. Només l'hem de substituir a l'equació i podrem saber quan de temps falta perquè el pes de la X deixi de ser una creu. M'ajudeu a esbrinar-ho?







Comentaris

Jordi ha dit…
Jo només espero que no siguin 50 i com a màxim <10 usant una inequació.
Anònim ha dit…
ai el 2014... on és l'escala Núria?
Núria ha dit…
Jordi, 50 només és el valor de la X. L'equació és 2014, així que només ens en queden 3 ;)

Haha, anonimanna, l'escala ja l'estic polint!!! Un dia d'aquests hem de parlar perquè n'hi ha uns que estan fent una escala de debò, amb bona fusta i ben envernissada. Fa uns dies em van demanar si volia pintar-ne un trosset i vaig pensar en tu! Tens ganes de llimar i fer perdre la por a les alçades a la gent? Doncs ja parlarem!!
Anònim ha dit…
mmm!! tentadora!!... Estàs segura que els graons seran ben resistents a les gelades?, ja saps, aquí el vent cambia en un tres i no res i una caiguda en alçada fa mal!!... apali!!Bona nit!!

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...