Els fruits del bosc

 Ahir vaig acabat la meva jornada laboral a la casa de Pallerols. 

 

Eren les sis de la tarda i m'havia recorregut tot el Pallars Sobirà de dalt a baix, entrant i sortint de totes les valls. Turistes, uns quants però es nota que ja estem a finals d'agost perquè no n'he trobat tants com pensava. Encara he pogut circular força bé.
Doncs a les sis de la tarda al bosc de Pallerols no hi havia ningú. Havia de baixar, fer unes fotos i marxar cap a cas a descansar. Però aquella tranquil·litat, la fresqueta i el xiuxiueig del riu em van fer quedar una horeta més. 


Som a finals d'agost i toca recol·lectar per fer melmelades. I què millor que fer-la de "frutos del bosque", com em va dir la filla d'una amiga meva de Barcelona el dia que vaig fer melmelada de gerds. No sabia què eren però quan la va tastar va dir que tenia gust de iogurt de frutos del bosque!! Fruits del bosc, gerds i de maduixes (que, curiosament, n'hi havia moltes tot i que ja no toca).

Pensava jeure a descansar la ment al costat del riu de Pallerols, sota un d'aquests immensos avets. Però la meva faceta remeiera va guanyar i no em vaig poder estar de collir, collir i collir. Segur que alguna rerebesàvia meva ja en collia pel mateix lloc que jo i potser jeia sota el mateix avet. 
 

Home, és que mireu-les que xules! Em deien "agafa'm, agafa'm" com les galetes de l'Alícia. 


  


Vaig quedar ben ordigada però valia la pena, a la nit encara em feien zum zum cames i braços. I entre maduixa i gerd, goiteu el que vaig trobar, el primer d'aquest any. Petit i rossegat però no el podia deixar allà.

 

Maduixes i gerds, després de macerar a la cuina amb una mica de sucre tota la nit, ja estan confitats i ficats dins els pots. Aquest cap de setmana les baixaré a Calafell a veure què els sembla. Espero que aquella noieta ara ja digui que el iogurt de frutas del bosque té el gust de la melmelada de gerds que fa l'amiga de la seva mare. 

Comentaris

magazine.cat ha dit…
Quin paisatge més idíl·lic, segur que quan vas de passeig per aquests indrets les hores et passen volant.
A, la melmelada de gerds molt bona, hummm :)

Salut.
Joana ha dit…
Quina sort! He estat buscant maduixetes i no he trobat cap!
xavi fane ha dit…
Quin goig!.... bona sort amb las melmeladas! per aqui
ens esta fent una temporada molt fluixa de bolets, normalment sempre fem bona collida de ceps i rossinyols pero aquest any nomes n´hem fet prous per una truita esquifida. Salut!

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...