Municipis, petits municipis i municipets!!

Les eleccions són pesades. Més que les eleccions, les campanyes. Te'ls has d'empassar a totes hores i tots dient el mateix: els que governen, que ho continuaran fent igual de bé i milloraran i tot. Els que no governen, criticant tot el que han fet els altres, encara que sigui molt bo, i recitant les seves propostes com qui fa la carta als reis pensant que encara són mags i ells s'han portat molt bé. Sempre és igual, siguin del color que siguin.

A la tele, com sempre, només hi ha un municipi a tot Catalunya que celebri eleccions. I a les ràdios també. Entrevistes, debats, espais electorals... Tot pels que voten a la ciutat de Barcelona. Hereu, Trias, Portabella... És que no m'interessen gens i no tinc perquè escoltar-los tot el dia. I a ells també els ha d'importar molt poc el que jo pensi o deixi de pensar d'ells perquè no els he de votar.
El pitjor és que jo he d'empassar-me i pair les campanyes de dos municipis. Dos? No, tres! Jo pateixo la campanya barcelonina, la de la Seu i la de les Valls de Valira. Bé, l'última, patir-la, patir-la tampoc perquè aquí ja ens coneixem tots i les campanyes són més de tu a tu. La campanya de la Seu em pot interessar més o menys per veure cap on aniran les coses, moltes també ens afecten als dels pobles dels voltants, i també en sortiran els representants dels Consells Comarcals. A la Seu sembla que només es presenti un partit, només hi ha una cara penjada pels carrers i molt rebombori (festes a dojo, actes, llibres, pamflets, megàfon amb rodes...) Ostres, quina sort que tenen a la Seu de poder gaudir de les excel·lències d'un partit tan poderós i adinerat. Aquests amb tantes peles segur que portaran joia i prosperitat a la comarca. Els altres, on són? Amagats perquè no tenen res a dir, personatges mediocres que no gosen ni sortir en una foto, gent sense empenta, gent sense futur? No, és que a la Seu, tots els partits, menys aquests que van de vermell, van decidir fer una campanya austera. En temps de crisi, no és moment de tirar la casa per la finestra. Però sembla que per l'afany de guanyar, tot s'hi val. A la porra el respecte per la gent que pateix la crisi, a la porra si toca estalviar, a la porra la gent de la Seu. Què veig jo? Una gent que gasta molts diners (que no vol dir que en tingui molts) que es passeja ostentosament per la ciutat. I a mi això em fa malpensar. Faran el mateix amb els diners dels contribuents? Però teniu raó, no sé perquè m'hi capfico si jo no els he de votar.
Però això que no els he de votar es veu que només ho sé jo. Ells no saben ni on acaba la seva ciutat. Clar, suposo que els barris de la Seu, els extraradis, no és un bonic lloc per anar a passejar-hi i creuen que passat el torrent allò encara és de la capital, encara que amb lletres grosses hi digui: Les Valls de Valira. Ai, aquests vermells... Un dia d'aquests vindran a la plaça de sota casa a fer el seu discurset sense saber que els d'allà, per molt enamorats que estiguem d'ells no els podem votar! A casa meva, passa la cartera dos cops per setmana, últimament em demanen d'obrir la porta cada dia. I que m'he anat trobant? Un llibre de l'alcaldable de la roja per la Seu, un catàleg a tot color i paper bo amb les exel·lències i titulacions (que això dóna punts) de tots els candidats de la Seu, convits a actes varis de cada dia i avui una revista de gran format amb 164 propostes per la Seu. Home, amb tots els diners que ja hem vist que tenen poden fer una bona donació a la comarca i preparar-ne 150 més! Diré també, que no és l'únic partit que no té clar on comença i acaba la ciutat però no m'empastifen la bústia.
Aquesta mateixa setmana han començat a arribar les propagandes de les Valls de Valira. Els que ara governen han fet un díptic, mida DINA3, desplegat. Els vermells, seguint la tònica dels veïns, un llibret però mida quartilla. Els grocs, un paper DINA5 amb la foto de grup i quatre ratlles. Els blaus, han penjat un cartell i poca cosa més. Però de qui sé coses? Dels grocs, perquè me les han explicat.  Els vermells? Ni rastre, només sé que cada nit algú els pinta la pancarta de la plaça. Els blaus? No sé ni qui és el de la foto. Els altres, com que ja governen suposo que està tot dit. Però la campanya austera ha estat equivalent a la ciutat gran. Encara queden una dies per veure si realment desfilaran a sota el balcó de casa els del meu poble o els del poble del costat.
Ara ja tinc ganes que passin aquestes eleccions, deixarem de sentir ruqueries d'uns i dels altres i hauran de posar-se a treballar, que amb més o menys gràcia, n'hi ha molta per fer. Ep, i el vot el tinc més que decidit.

Comentaris

magazine.cat ha dit…
Això de posar-se a treballar es un dir, no?
Dubto que esta gent sàpiga el que es treballar, el que saben i molt be, es treballar pels seus interessos, tan es poble petit que gran!

Salutacions.
Joana ha dit…
Tots són iguals, la bústia de casa és cada dia plena de paperots. La campanya de Barcelona se la podrien estalviar, que tampoc expliquen gaire de Barcelona, és tot molt general.
Jordi ha dit…
Aquesta campanya és molt "cutre". A BDN més que res globus pels nens, cosa que hem fa molta ràbia. Propaganda a la bústia poca i va directament a reciclar. L'únic problema que podem tenir és que guanyin els radicals xenòfobs que parlen d'integració parlant en castellà per buscant el vot d'una part de la població. A la Seu, com a la resta, els partits que tenen més deutes, han de fer més inversions per intentar recuperar calerons ocupant llocs públics.
Núria ha dit…
Realment, Jordi, a Badalona teniu un problema greu. Fa por els resultats que puguin treure.

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...