Suc de nabius

Aquest any al Quim li han fet llegir un llibre, Suc de nabius de la Dolors Garcia, a català. La seva professora, la Laura, em va dir que me'l llegís, que m'agradaria. El llibre està bé, és literatura juvenil i no el podem comparar amb alta literatura com qui parlaria d'alta costura. Clar que he llegit o intentat llegir algunes superobres i no he pogut amb elles. El llibre aquest m'ha enganxat i tenint en compte que en els últims anys és difícil que em fiqui dins d'alguna història llegida, té mèrit. Però el més interessant del llibre és el missatge que en treus. Bé, el símil el trec jo i em fa pensar en la situació del nostre país, babaus de mena, i els nostres invasors, subtils i poderosos. Destruir de mica en mica tot el que és propi d'un poble per acabar aniquilant-lo per complert i ocupar el seu espai i el seu esperit. Dic que el símil el trec jo i potser algun de vosaltres també ho farà perquè dubto que cap dels nostres colonitzadors fossin capaços de veure's en aquest paper. Val la pena pensar-hi i que els nois de catorze anys també s'hi sentin identificats. Entenc ara perquè la Laura m'insistia tant que me'l llegís, us el recomano.

Comentaris

Joana ha dit…
Les grans obres de la literatura, creus que algú se les ha llegit? Per gust, no obligat. En literatura juvenil poden haver llibres que estiguin molt bé i que no s'han de menysprear gens ni mica amb allò de: "És per nanos!".
Potser si que l'autora vol que els joves també arribin a la mateixa conclusió que tu.
laura ha dit…
Sí, Núria, una de les raons per les quals m'agrada que llegeixin aquesta novel.la és pel que dius. Al començament hi ha una cita que diu: "per als pensadors de móns millors i pensadors està substituït per constructors". Els faig reflexionar sobre el sentit que té i penso.... si s'adonen que només pensant estem o estem... I si comencéssim a construir...?
Núria ha dit…
Si no som capaços de començar a construir ara no sé què més hem d'esperar...
Sobre mi ha dit…
Hola Núria,
Sóc la Dolors Garcia i Cornellà, autora de Suc de nabius, i només vull dir-te que has endevinat del tot- del tot- del tot la intenció que em va moure a escriure aquest llibre. Espero que a en Quim també li agradés.
I a la Laura, el meu agraïment per l'interès i la confiança.
Bon estiu a totes,
dolors.
Núria ha dit…
Ostres, a vegades encara em sorprèn el poder de la xarxa! Mai m'hauria pensat que l'autora del llibre arribés a llegir el meu escrit! Doncs sí, un encert per part de la Laura de fer llegir el teu llibre als nois de 14 i 15 anys. Al Quim li va agradar molt. Al principi, les primeres pàgines, deia que li costava però després s'hi va enganxar i se'l va llegir d'una tirada. I també celebro haver captat el missatge, espero que hagi arribat a la resta!!
Dolors, felicitats per la novel·la.

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...