Premi Catalunya de l'esport

Aquesta setmana s'ha donat el Premi Catalunya de l'esport. Tothom podia proposar un nom i d'entre els 10 finalistes, un jurat escollia el guanyador. Què se li valorava? Haver sigut l'esportista que millor havia projectat l'esport català arreu del món. I va i el jurat format per periodistes i gent de l'esport trien Xavi, el jugador de futbol contractat pel FC Barcelona. Sabem que el futbol passa per davant de qualsevol altre esport però el premi no era pel que hagi tingut més èxits sinó pel que ha fet més per Catalunya. I què ha fet en Xavi? Guanyar un mundial per Espanya. Fantàstic, increïble la projecció catalana que va aconseguir. Jo, en tot cas, li hauria donat el premi a la botifarra més gran cap a Catalunya, el seu país. De tots els que van quedar finalistes, quasi tots eren del món del futbol o el bàsquet, i també del motor. La meva sorpresa és que entre els 10 millors també hi hagués en Kilian Jornet (el coneixeu, no? aquell que es passa tot el dia corrent per les muntanyes!) Em va agradar veure que Catalunya mira més enllà de les pilotetes que es belluguen amunt i avall, per terra o per aire. Jo el vaig proposar i pensava que potser seria l'única però anava equivocada. Aquest fa per Catalunya el què pot i no fa més perquè ja no el deixen, després d'haver dilapidat la Selecció Catalana de curses de muntanya i obligar-los a fer-ho com a Selecció Espanyola, una selecció nova de trinca.
Però hi ha més esportistes que han deixat la pell per poder representar el seu país, per ser Selecció Catalana. Llegiu l'article que ha escrit en Carles Ribera a l'Avui d'avui. En proposa uns quants. I alguna la tinc molt i molt a prop!

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/7-vista/8-articles/312495-premi-catalunya.html

Comentaris

Joana ha dit…
Em va deixar una mica així, en Xavi, pel mateix motiu podia haver estat en Puyol. No sé pas que fan els esportistes per Catalunya i tampoc no entenc el motiu pel qual quan són esports individuals i que no corren o juguen per cap país, que ho fan per ells, han de dir la nacionalitat, tipus cotxes, tenis, esquí. Però, la veritat, aquest aspecte no em treu pas la son.
Núria ha dit…
Per donar un premi d'aquest tipus a aquest personatge valia més no començar-los.

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...