Melmelades!

Ahir va tocar fer melmelades. Com que el temps no ha sigut el millor aliat d'aquests últims dies, ahir vaig decidir tancar-me a la cuina. Ja feia dies que el Josep m'havia dit que anés a buscar les figues del seu hort, que no les colliria ningú i es farien malbé. Ahir la tarda les vaig anar a buscar, he apurat una mica massa però per fer melmelada ja estaven bé. A més, el saüc del voltant de les figueres ja tenia els fruits ben negres i madurs i vaig pensar que també en podia fer melmelades. Amb el saüc s'ha de vigilar perquè quan el fruit és verd és tòxic, s'ha de collir ben negre, aquell que deixa les mans ben tacades de color violeta.

Melmelada de figues.
Figues
Sucre
Una poma
Un raig de llimona

Rento les figues amb aigua, les tallo i no les pelo Pelo i tallo la poma. Ho poso tot a macerar amb el sucre i la llimona. No en poso molt de sucre, més o menys uns 200 g per quilo de figues, perquè aquesta fruita ja en porta molt. Les hi deixo al voltant d'hora i mitja - dues hores. Ho poso a coure. Després d'una mitja hora i amb compte que no s'enganxin i es cremin. ho passo pel minipimer. Jo també ho passo pel xino per treure les llavors si les figues no són molt grans , ahir ho vaig fer. És una mica més pesat però la textura queda més fina. La poma la poso per donar més consistència a la melmelada, de fet queda més com una compota. Un cop triturat tot ho torno a coure una mitja horeta més i llestos.



Melmelada de saüc
Baies de saüc
Aigua
Sucre
Suc de llimona

 

Aquí trec totes baies del pom de saüc i les vaig posant en un bol. Llenço la resta: fulles, branques... Ho poso a macerar amb el sucre, més o menys uns 400 g per quilo de baies, i el suc de la llimona. Al cap d'unes dues hores ho poso a coure afegint mig got d'aigua. Ho deixo coure a foc lent durant una hora aproximadament. Després ho passo pel pímer i després pel xino per treure els grans de dins les baies. Ho poso mitja horeta més a coure. Si veig que s'enganxa massa, tiro una mica més d'aigua fins que acaba agafant la consistència de la melmelada.

Un cop cuit tot i ben emmerdada la cuina, sobretot pel saüc, ho posem en pots i ho escalfem al bany maria per fer bé la conserva. I ja tenim les melmelades preparades per regalar a algú perquè aquí casa no els agrada a ningú!!!

Comentaris

Joana ha dit…
Ara a disfrutar-les. Les figues no m'agraden, justament perque són massa dolces i les melmelades tampoc no m'entussiasmen, però m'encanta veure-les i mira que ho provo i ho intento, però no hi ha manera.
Jordi ha dit…
Enlloc de poma com a espessant es pot utilitzar pectina. És un additiu que s'extreu de les pomes i està fins i tot autoritzat en els productes elaborats de procedents d'agricultura ecològica. Evita aquest toc de compota que deu quedar (a no ser que és el que es busqui).
Núria ha dit…
Jordi, per això vaig posar la poma, per la pectina. Ara, dimarts a la nit, festa, i a la Seu, trobar pectina era una mica complicat!!! La propera vegada no posaré ni poma ni pectina, a veure com queda. De totes maneres, ha quedat prou bé!

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...