Els escoltaré

Últimament estic una mica mandrosa a l'hora d'escriure. No cregueu, que el cap rutlla força. En aquests moments em miro el panorama polític des de la barrera, expectant. Vull veure com evoluciona tot. Divendres venen el López Tena i l'Uriel Bertran a la Seu a presentar Solidaritat Catalana. Els vull escoltar, sé que en López Tena parla clar i català i va al gra. També sé que sempre em convenç amb les coses que diu, però d'aquí a pensar que Solidaritat són el futur de Catalunya, encara necessito una mica de temps per madurar-ho. La setmana passada vaig anar sentint alguns dels polítics que ha entrevistat la Núria Riquelme a RAC1. Aquesta noia és molt patata però què hi farem. Va entrevistar l'Artur Mas i vaig haver de canviar d'emissora. No me'l crec i no m'agrada. El vaig trobar molt prepotent i menyspreatiu. A mi que no em vagin de guais ni de salvadors de la pàtria quan l'única pàtria que coneixen i adoren és la del costat esquerra.
També va entrevistar al Carod. Mira, sort que plega. És una llàstima perquè fa alguns anys pintava bé i em convencia. Ara, buf, ha perdut aquella clau que ens havia de fer més lliures o li han robat. La Riquelme li va preguntar si creia que es tornaria a repetir el tripartit. I què va dir? Que això ho decidiria la gent a les eleccions. Que un tripartit era prou vàlid com ha estat durant molts anys un bipartit (CiU) i no ha passat res. No, no senyor Carod, no s'equivoqui. Quan votes CiU saps que votes un bipartit però quan he votat ERC no he votat mai un tripartit. Vaja, si així ho haguessin explicat a les seves campanyes electorals jo no els hagués votat pas. Per tant, la gent no és la que escollirà si vol un tripartit o no. És més, es farà sense el vist-i-plau de la població, com s'ha fet les altres vegades.
Va entrevistar en Carretero. Em sembla que Reagrupament s'està desinflant i si no s'uneixen amb SI, acabaran desapareixent, diluïts i sense fer soroll. Es queixa que el partit del Laporta fa el mateix plantejament que ells i que no entén perquè ha hagut de fer un altre partit si ja existia el seu a menys que vulgui desbancar-los. Reagrupament pintava bé però les coses no han funcionat. Per què en Laporta, López Tena i companyia no han volgut compartir partit? Per alguna raó serà. Penso que si Reagrupament ja no m'atrau, també li deu passar a més gent i no tenim temps. Si no funciona, en fem un altre. I per aquí podria anar Solidaritat i el partit del Laporta. 
Hauríeu de sentir la meva mare. És d'aquelles que si CiU desaparegués, ella es fabricaria una papereta amb les seves sigles per continuar-los votant. Deia pestes de Reagrupament però ara amb Solidaritat encar les diu més grosses. És la cultura de la por que molt bé utilitzen els partits grans, com aquell "Si tu no vas, ells tornen". Diu que SI l'única cosa que aconseguirà és que no surti CiU i tornem a tenir el Montilla governant. I que serà per culpa dels que no votem CiU, els traïdors, perquè per a ella no deixo de ser una traïdora, aquella que un bon dia es va llevar i va dir que volia un canvi i va canviar la papereta de CiU per la d'ERC, un cop desapareguda la Rahola. Sabeu què? Em fa molta por fer-li la pregunta clau a ma mare perquè em fa por la resposta. "Si es fes un referèndum per a la Independència, què votaries?" Em fa por que digués que NO. Després de tants anys de lluita és capaç de dir NO, per por al canvi, perquè és molt conservadora en el més pur sentit de la paraula. I com ella, hi ha molta gent i CiU ho sap i per això juga aquest paper de serenor, calma, fora la rauxa i l'ambigüitat.
Divendres escoltaré els dos tenors de Solidaritat. Tantes figures juntes em fa por que acabin petant però esperem que sàpiguen tirar tot això endavant. Ara no s'aconseguirà res però és el moment de fer bullir l'olla i deixar-la fer durant 4 anys i el 2014 potser ens podrem menjar una bona escudella.

Comentaris

Jacint ha dit…
Doncs jo crec que, amb tots les seus defectes, CDC és l'espina dorsal del nacionalisme a Catalunya. Sort en tenim d'ells. Crec que Carretero és un il.luminat mandrós i poc de fiar i tres quarts del Tena. Ah, i jo només vais votar ERC quan hi era la Rahola. Els que es van quedar no ere de fiar, com s'ha demostrat.
Malgrat les diferències, felicitats pel blog. Original.
Núria ha dit…
Jacint, celebro que, tot i les diferències, t'agradi el bloc. Veig que en algun moment ens hem creuat, ideològicament. Tan de bo pogués creure que CiU és l'espina dorsal del nacionalisme però em sembla que no. Fins i tot alguns dels seus militants estan deixant el partit per manca d'això. Si fos com tu dius, tindríem el país pràcticament amb un peu a fora. Guanyarà CiU i molt em temo que ens quedarem al mateix lloc. Amb el tema d'ERC et dono la raó, a mi m'han fallat.

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...