El mirador de turó Galliner

Avui ha sigut un d'aquells dies que anar a treballar és un plaer. Ja fa un any es va construir un mirador per a la observació d'ocells, concretament rapinyaires, al turo Galliner, a 1.612 m i a 720 m del poble de Lletó. Jo no hi havia estat, encara, i he de dir que ha superat totes les meves expectatives. N'havia vist fotos que va fer el Quim un dia que va anar-hi amb el Carles i el Jordi i m'havia dit que els havia agradat molt. 

 

 Aquest any tornàvem a engegar el seguiment de rapinyaires al Cadí després de dos anys de pausa. La segona sessió l'he feta jo. Ja recordava que pujar a Lletó era una delícia però amb la construcció del mirador just a dalt del turó, la cosa guanya el triple. Des de dalt es veu tota la vall del Segre i algun dels pobles més elevats: Estamariu, Castellnou de Carcolze, Aristot, Vilanova de Banat, un punt de Bescaran. A davant, el Santuari de la mare de Déu de Boscalt i cap el sud, el nucli de cases de Lletó. De muntanyes, les que vulgueu: si fem una volta sobre nosaltres mateixos, des de l'oest cap el sentit de les agulles del rellotge: Boumort, massís de l'Orri, Salòria, Comapedrosa, serra de Bescaran, el Moixeró, Penyes Altes, el Baridà i el magnífic i imponent Cadí, allà mateix, a tocar. Impressionant.
Al matí, quan he pujat hi havia una boira de nassos, no veia res. Abans d'arribar al turó es passa per dins un bosc de pi roig magnífic, humit i verd (rovellons? Avui encara no). La llum començava a penetrar entre les branques dels arbres.

 
 

De sobte, el cel s'ha obert i apareix el mirador. I la vista aquesta: semblava que volava sobre un mar de cotó. I al costat, les parets feréstegues del Cadí. De fons, el so de les esquelles del ramat d'ovelles que sempre pastura per aquelles contrades.
 


La boira s'ha anat aixecant i el paisatge ha canviat completament, els pobles, el verd dels prats... i els rapinyaires que han començat a passar.
 





Cap a migdia han començat a créixer els núvols per darrera totes les muntanyes: per Cerdanya, pel Cadí, per Pallars, per Andorra... Les típiques nuvolades de tarda d'agost.

 
 

El mirador s'ha construït per poder fer observacions d'aus però us asseguro que pot ser tranquil·lament el destí d'una excursió d'un diumenge al matí perquè l'espectacle visuals ben bé s'ho val. 

Com arribar-hi? Es pot accedir des de dos punts.
Des d'Ortedó s'agafa la pista que ens porta a Lletó. Es pot fer amb cotxe normal, jo ho faig, però millor un 4x4. Jo, si tingués un cotxe com Déu mana no el faria anar per aquests camins. Un cop arribats a la collada de Lletó es deixa el cotxe i es continua a peu fins el turó Galliner, 1,2 Km. Està indicat amb rètols del Parc Naturals del Cadí Moixeró.
L'altra alternativa és anar fins a Vilanova de Banat. Des d'allà surt un caminet que ens porta directament al turó Galliner. Són 2,8 Km però 350 m de desnivell. Això vol dir que el pendent és fort!
Si us agrada la BTT sempre es pot fer la volta a Lletó i fer parada al mirador per guanyar forces.
Jo ho tinc clar. He voltat molts llocs i molts racons. Lletó sempre m'ha encisat però ara puc afirmar que el meu paisatge favorit és el mirador de turó Galliner.

Comentaris

Joana ha dit…
Me l'apunto. Xules les fotos dels ocellets!
Núria ha dit…
Sí, molt petits els ocellets!!!
Ah, i me n'he oblidat, fas dos anys per aquí mateix van veure una ossa amb dos cadells. Per fer més emocionant l'excursioneta!

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...