Els "listos" de Movilisto


Fa uns dies el Quim ens va dir que li semblava que algú li fotia el saldo del mòbil. Deia que cada dia li baixava un euro sense que ells hagués fet cap trucada. A vegades n'hem parlat d'aquestes coses i sap que hi ha un munt d'estafes per mòbil. també es va adonar que rebia una mitjana de dos o tres sms cada dia d'una empresa anomenada Movilisto. Ell ni tan sols els obria, els eliminava i prou. Però coincidia el temps que feia que rebia els missatges, una setmana, amb la baixada de saldo. Així què vàrem decidir investigar.
Buscar al Google molts cops et soluciona les coses. Només cal escriure Movilisto perquè comencin a sortir pàgines i pàgines on parlen de l'estafa de movilisto. Fòrums de tota mensa que coincidien amb el mateix: rebien missatges de Movilisto (o club Zed o Blinko) sense que fossin conscients d'haver-se donat d'alta dels seus serveis i els volava el saldo del mòbil o els arribava una factura a final de mes altíssima. El problema és que la gent no sabia com donar-se de baixa d'aquests serveis.
Buscant, buscant vàrem trobar algú que donava la sol·lució. Era tan fàcil com enviar un missatge a un número concret i et donaven de baixa directament. Per si algú si troba algun cop, la solució és la següent: 
Escriure la paraula BAJA o BAJA TOTAL si ets de vodafone al número
Movistar: 77332
Vodafone: 77331
Orange: e 77333
A mi, a l'enviar el missatge em donava error i tocava continuar investigant no era l'única que deia que li passava això mateix. Un altre persona que intervenia en aquests fòrums donava una altra solució si la primera cosa no funcionava. Crec que això només és per Movistar, no estic segura:
Escriure la paraula INFO en un sms i enviar-ho al número 224650. Automàticament t'envien un sms dient-te a quins serveis estàs subscrit i com donar-te de baixa. Em deien que estava subscrit al Club Movilisto amb el número 797733 i que per donar-me de baixa enviés la paraula BAJA a aquest mateix número. Així ho vàrem fer. Al moment vàrem rebre un sms d'aquesta empresa estafadora dient que ens donaven de baixa de tots els seus serveis. A partir d'aquest moment, el Quim ja no ha rebut més missatges d'aquests i ningú li fot el saldo.
Com és possible que passi això? El Quim es va baixar un joc d’Internet que li demanaven un codi per poder descarregar-lo. Aquest codi s'aconseguia enviant un sms a un número concret. Aquesta és una pràctica habitual quan compres o et descarregues un programa d’Internet però aquest cop duia trampa. Al demanar aquest codi quedaves automàticament subscrit als serveis de movilisto, que no era res més que rebre sms a 0,30 €, que pagaves tu, i una mitjana de tres missatges al dia. En algun lloc, amb lletra mooooooooooooolt petita ho devia explicar. Poden fer això impunement? Es veu que sí. Hi ha gent que els ha denunciat però no n'han tret res. L'única cosa és poder estar al cas, que tothom sàpiga què fan aquesta gent i intentar no caure en els seus paranys. 
Fins que no hi hagi una llei que reguli millor totes aquestes estafes no hi ha res a fer, estem indefensos. Els adolescents són les seves víctimes preferides, amb la baixada de politonos o fotos. Tant de bo això que escric serveixi perquè no us passi a vosaltres. Vaig enviar un correu explicant-ho a tots els contactes que tinc i uns quants m'han contestat dient que als seus fills també els havia passat i havien decidit donar de baixa el número de mòbil amb tot l'enrenou que això comporta. No cal arribar a aquest extrem seguint el que jo us he indicat. El Quim ha perdut uns 10 euros del seu saldo, per un nen de 13 anys és una pasta però podia haver estat molt pitjor. Suposo que això li servirà per anar més amb compte d'ara en endavant i també perquè vosaltres mateixos i els vostres fills no caigueu a la trampa dels "listos" de Movilisto.

Comentaris

Moisès ha dit…
Una mostra més, que tenim de viure en un estat on aquestes empreses de comunicació campen amb total impunitat, entre aquests i les elèctriques anem ben galdosos.
Joana ha dit…
És al·lucinant!
Joana ha dit…
Just ahir llegia la teva entrada i avui el meu "jefe" em truca dient-me que estaven repassant les factures dels mòbils i que se suposa que estic rebent com tres sms diaris de no sé on i clar que es paguen, ni més ni menys que entre 18 i 20 euros al mes. Està clar que jo amb el mòbil de la feina no m'he apuntat a res. Hauré de parar més atenció a la factura del meu mòbil personal que aquest si que el pago jo!!!
Núria ha dit…
Vigila, Joana, que et fotran les peles!!

Ahir em va explicar una persona que conec que a una companya de feina li van tocar 6.000 € del club Movilisto. Bé, ara ja sabem d'on sortien aquestes peles!!!

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...