Vull fruita de la meva terra!

Jo encara sóc de les que compro les fruites i les verdures quan toca. Els préssecs i les prunes a l'estiu, les taronges i les peres a l'hivern. D'aquesta manera m'asseguro que el producte és de qualitat i de la terra. Il·lusa...
Això ja no és així. Fins ara, si volies fruita fora de temporada la pagaves a preu d'or perquè venia de l'altra punta de món però ara la pagues sempre al mateix preu, o sigui caríssima, i de bona i de la terra, res de res. Alguns exemples:
A una coneguda fruiteria de la Seu, on es podria pensar que tota la fruita i la verdura són de Lleida, trobem pomes Fuji de dues procedències diferents: la Xina i França. La Xina!! No eren "naranjas de la China"?!! Podríem pensar que al ser Fuji serien del Japó i no de la Xina! Així ha estat tota la temporada! Les Fuji de Lleida o Girona no han aparegut per res. La resta de pomes, de França, Itàlia i Àustria, grans potències mundials de la poma.

A la mateixa fruiteria, peres de Bèlgica. Àpali!! Bèlgica: el país de les peres. Espàrrecs verds de Xile. Mongetes del Marroc (les d'Almeria són de la mateixa qualitat, dures, sense gust i difícils de coure). Les mongetes és veritat que no és l'època però ni aquí ni a Almeria ni al Marroc! A l'estiu, quan la mongeta pot ser catalana, el preu es dispara. Ostres, la mongeta del Marroc va a 3 € i la del maresme a l'estiu a 6 o 7 €. Aquí falla alguna cosa, no? Entenc que pagui la verdura cara a l'hivern però no a l'estiu. Hi ha una altra varietat de mongeta, aquesta ve de Sud-àfrica!
Seguim amb les varietats. Les magranes a un conegut supermercat de les terres de Lleida que també es troba a la Seu. Amb lletres ben grosses diuen: És de temporada! Ah, goita, està bé. N'agafarem, però resulta que són... d'Estats Units! Si es de temporada per què coi l'anem a buscar als Estats Units, eh?!
I no diguem si ara volgués comprar cireres, maduixes, prunes... Tot això bé de l'hemisferi sud: Xile, Sud-àfrica, Austràlia...
I, ep, compte amb les bananes! Ara, a l'altra gran supermercat de la Seu, aquell que abans era de capital català, a les bananes també les anomenen plàtans. Evidentment no són de Canàries, venen de Sud-amèrica, si no recordo malament de Colòmbia o Equador. I, au, ja hem completat el món.
Jo entenc que els pagesos estiguin emprenyats però jo també. No m'agrada que m'aixequin la camisa, vull comprar pomes de Girona, peres de Lleida, taronges de València, plàtans de Canàries i trumfos d'Oliana. Ara potser podré triar-ne la procedència però si he d'escollir entre les Fuji de la Xina i les de França em quedaré amb les més properes. Ara, tampoc vull pagar a preu d'or les carxofes a l'hivern (aquest any són quasi a 5€ el quilo) ni les mongetes del maresme a l'estiu. D'aprofitats n'hi ha a tot arreu.

Comentaris

Joana ha dit…
Fa quinze dies vaig comprar maduixots, i no eren de Llavaneres, però eren de Huelva i eren bons i tenien gust, no em demanis el preu que no ho recordo perque no ho miro, prefereixo no fer-ho, que després em passa com amb uns rovellons aquest any, rovellons del pirineu, 40 euros el kilo.
Núria ha dit…
Abans, les maduixes eren de principis d'estiu o finals de primavera. Ara ja en tenim al febrer. Potser són bones però no deu ser un procés massa natural. Això de Huelva o Almeria són cultius tant extensius que fan que es redueixin costos i no crec que siguin massa cares. Però a mi em fa no sé què menjar maduixes al febrer!!!

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...