Com és que véns a esmorzar al meu bar?

Com és que véns a esmorzar al meu bar tenint-ne d'altres més a prop? Això va preguntar l'amo d'un bar d'un club esportiu de la Seu al David. A alguns segur que us vénen al cap un munt de raons: fa els millors entrepans, el cafè és cafè de veritat, és més econòmic que l'altre, la música és la que li agrada, la companyia és més grata, la cambrera està molt bona, les vistes són espectaculars... No, no senyor. Això no vol dir que cap de les altres sigui certa però no suficients com per estirar les cames una estona i passar del bar del davant. 
Doncs vinc al teu bar a esmorzar perquè no s'hi pot fumar - va contestar el David.
Millor raó, impossible. Jo fa temps que tinc alguns bars o locals vetats per culpa del fum del tabac i intento buscar llocs lliures de verí. Per exemple, no entro mai al bar del Centre Cívic, ni al Plana, ni la boira més espessa de Lleida els iguala. Menciono aquests perquè són alguns exemples dels que un dia vaig decidir no tornar-hi per culpa del fum del tabac. A Andorra tampoc sortia a esmorzar perquè, allà, això de la llei anti-tabac sí que és una utopia. Llei anti tabac, oh, senyora, que vol enfonsar el país o què? Deia un dia cert mandatari andorrà en una xerrada amb professors de les seves genuïnes escoles. 
A mi, si em voleu trobar, mireu primer que al local no s'hi pugui fumar. Em són molt útils aquells forns que, a més, serveixen cafès i pots llegir el diari o els bars d'instal·lacions esportives. Quan vivia a Barcelona, el cafetó amb les amigues sempre mirava de fer-lo al bar del Martinenc, el centre esportiu del barri i de l'històric club de futbol. 
El sector de l'hostaleria està emprenyat amb la llei anti tabac perquè diuen que perdran no sé quants llocs de treball i hauran de tancar no sé quants bars i restaurants. Ara, més que mai, sembla que la gent està condemnada a no sortir de casa. De moment no podran anar al cinema perquè faran pel·lícules en català i no aniran al bar a fer un cafè o a sopar amb els amics perquè no els deixaran fumar. Ves quines coses... Quant alarmisme!! Però aquesta gent no ha pensat en la clientela que ja han perdut per culpa de la gent que fuma? Què es pensen, que tots som xemeneies ambulants o que el millor del bar no són els amics sinó poder esnifar una estoneta el fum del tabac concentrat en tota la seva essència? Creuen que el perfum amb el que s'embolcalla la roba o es pentinen els cabells és una sessió de bellesa gratuïta que m'ofereixen? Potser pensen que la picor de nas o d'ulls ocasionada pel vici dels altres és l'al·licient que acaba d'acompanyar la sensació de prendre't un bon cafè? Doncs van molt equivocats. Tot això és el que fa que jo prefereixi anar a altres locals i no al seu. I com jo, molts d'altres.
I tranquils, aquí ningú perdrà clientela. La gent sortirà a fumar al carrer, o potser, fins i tot, deixaran de fumar. Crec que s'equivoquen amb tot aquest alarmisme. No només no perdran clients sinó que en poden fer de nous, els No Fumadors que volen aire net infectat només pel perfum del cafè (un altre dia parlarem dels fregits que també tenen delicte...)
I llavors, potser l'amo del bar del centre esportiu li preguntarà al David: com és que encara véns a esmorzar al meu bar si al del davant de la feina tampoc s'hi pot fumar? I ell contestarà: perquè fas els millors entrepans de la ciutat.

Comentaris

Albert ha dit…
Núria, has de saber que amb la nova concessió del bar del Centre Cívic hi hem inclós la prohibició de fumar. Per tant, a partir de l'1 de març ja serà un espai lliure de fum.
Núria ha dit…
Albert,

M'acabes de donar una molt bona notícia. Potser algú deixarà d'anar-hi per aquesta raó però segur que molta gent ho agraïrà. Serà un molt bon lloc per anar a berenar amb la canalla quan surten d'escola. Ara per ara, és impossible.
Núria ha dit…
Núria tens tota la raó. A la majoria de bars de la Seu no s'hi pot anar perquè el fum no et permet gaudir del cafè amb llet. Estic esperant amb ganes que arribi el dia 1 de març.
Núria O. (l'altra Núria)
Joana ha dit…
Si, jo que fumo, hi ha llocs on em molesta!
Anònim ha dit…
SORPRESA!!! AVUI HE ANAT A FER EL CAFÉ AL CENTRE CIVIC, SUPOSANT QUE SERIA CERT LA PROHIBICIÓ DE FUMAR, I TOT EL CONTRARI, MÉS DE MIG BAR PLÉ DE FUMADORS, NO SE PAS SI TORNARÉ
mary ha dit…
Hola!! http://www.facebook.com/?sk=messages&tid=1151013274275#!/group.php?gid=413543815337&ref=mf
Gràcies per fer-te ressó de la campanya. I enhorabona per l'article :)
Núria ha dit…
Noemí,
La teva campanya és digne d'el·logi. Si aconsegueixes que s'accepti la petició i s'aprovi la llei et consideraré una heroïna nacional!!! Endavant i molta sort, els andorrans i els visitants també han de poder gaudir d'espais sense fum.

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...