SGAE, il padrino.

Aquests de l'SGAE fan una ràbia. En nom de la cultura ens foten ben bé a tots. Ara els toca el torn a les perruqueries!!! L'últim cop que em vaig canviar el telèfon mòbil no havia de pagar res perquè tenia punts per comprar-me un tren, si volia. Però a l'hora de marxar la dependenta em diu: has de pagar 1€ i mig per l'SGAE. Vaig al·lucinar. Per què? Doncs perquè el teu mòbil es pot connectar a Internet i  emmagatzemar música. Ah, sí? Però si jo vull el telèfon per parlar amb la gent, no per descarregar música (per cert, quin pastón fer-ho amb el mòbil). Doncs així és la llei. Com que ja pressuposen que et baixaràs la música, au, a pagar. Ells ja donen per fet que tu no ets honrat, que piratejaràs. On s'ha vist això? Em fan pagar una multa abans de fer el delicte i pressuposant que el faré!!! Quan compro CD's per gravar documents per la feina, idem de idem. I els discos durs externs, els PC, l'ADSL, el llapis de memòria, ela impressora, la càmera de fotos, els mp3... Tot, absolutament tot. Redéu, quins lladres! Aquí els únics pirates són ells que en nom de la cultura ens espolien a tots.

Ja van començar a demanar l'impost a les ràdios que posaven música. A pagar el cànon. Els bars i les discos, també. Després els va tocar el torn al músics de banquets. Increïble... Els nuvis també havien de pagar a l'SGAE perquè un paio amb un teclat brama les cançons més horteres de la història. Però si el que fa és propaganda d'aquesta música. I ara els toca el torna a les perruqueries perquè posen la ràdio. Em descollono per no plorar. I si la perruquera posa la COPE, o el Basté, o el Fuentes... i no escolta els 40 Principales també ha de pagar aquest impost revolucionari? El que més em preocupa és que hi ha perruqueries que pagaran als pirates per por a represàlies. Doncs que hi vagin a la perruqueria. Jo els esperaria amb les tisores a la mà i, enlloc dels cabells, els tallaria les mandonguilles. Per cert, la Belen Esteban o la família reial espanyola no voldran també cobrar els drets d'imatge, ara? Jo a la perruqueria hi vaig ben poc (2-3 cops a l'any?) i aprofito per posar-me al dia: Lectures, Hola i tot el que tingui per allà a sobre. Jo crec que les perruqueries fan més la guitza als quioscos que als músics sgaetitzats.

I els propers, qui seran? A veure si ho endevino: els taxistes? les festes d'aniversari encara que siguin a casa? les sales d'espera dels metges (amb aquell fil musical...), el metro de Barcelona? o les teleoperadores que et deixen penjades amb la música de fons? Vols dir que algun d'aquests no deuen pagar ja?

I no només són pirates, són lladres sense escrúpols: fer pagar el 10% de la recaptació del disc de la Marató de TV3, el 10% d'un concert benèfic del David Bisbal on ell cantava sense cobrar... I com aquests, infinitat de casos. Jo aniria a mirar bé els comptes, que això em sona a milletada 2.

Doncs bé, això de baixar música sense pagar no ho trobo just, igual que no m'agradaria que em fotessin les fotos que faig sense pagar. Ara, si jo ja he pagat per endavant aquest impost revolucionari (CD's verges, disc dur portàtil, el cafè del bar, el tall de cabell, el mòbil, el PC, l'MP3...), és a dir pago l'impost cada cop que respiro, ja dec tenir més que saldat el deure amb l'SGAE, no? I entenc que aquest pagament em permet via lliure a l'hora de baixar-me el que em doni la gana. Així que, a partir d'ara, m'ho baixaré tot. No penso pagar ni un duro més. A casa escolto el que em dóna la gana mentre treballo per internet i mentre escolto, gravo. Després selecciono i ja tinc una col·lecció ben parida que sense aquesta empenteta dels pirates culturals no hauria pensat a fer-ho.


Comentaris

Joana ha dit…
També he flipat en colors amb la història de les pelus. Són uns LLADRES, si en el disc dur extern només guardo fotos, que he fet jo, perque he de pagar. com que ells són uns lladres, pensen que els altres també. Com es diu en castellà: "Piensa el ladrón que todos son de su condición"
Núria ha dit…
I ara els toca a una residència d'avis per veure la tele. Increïble...

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...