El temps de TV3

Avui m'han ben enredat. Tot el dia que els homes del temps estan dient que a la tarda hi hauria algun núvol, alguna gotellada minsa a la vall d'Aran i neu per sobre els 1700 m.

Doncs res, jo aquesta tarda cap Esterri d'Àneu. Ja m'ha fet mala espina veure aquella boirina blanca sobre les muntanyes d'Anserall cap a les dues del migdia. Aquella que no falla, és neu. Però avui potser era boira. Han dit 1700 m i a la cara nord!

Pujo cap el Cantó. Sol, solet. Ah. però cap Avellanet, alguna volveta. Bé, no serà res. A Pallerols més, al Cantó, molt més! Bé ja és el que toca, 1726 m. Després de Rubió, res de res. Tranqui, falsa alarma.

A Sort mig surt el Sol, enfilo cap Esterri. Coi, com plou a Llavorsí, són les tres de la tarda. Parada a la seu del Parc Natural de l'Alt Pirineu i seguim amunt. Ostres, quina aigua més pastosa. Apa, a Escaló és més neu que aigua. Seran les quatre gotes que podien caure, però estem a 900 m! La Guingueta d'Àneu, collons com neva!! Serà una cosa de tres minuts, no? Arribo a Esterri d'Àneu, no veig res. Quina nevada!




Aparco el cotxe i com que tinc temps me'n vaig a fer un cafetonet. Neva cada cop més fort. A la tele surt el Mauri fent el paperina, perquè altre nom no té. Continua amb la mateixa cantarella: núvol sense precipitació, alguna gota a la vall d'Aran i nevada feble a partir de 1700 m. Algú del Pallars pot trucar a aquests impresentables i explicar-los què està passant aquí dalt??!!! La gent del bar ja ho deia, nosaltres com si no existíssim, no és el primer cop.

Vaig cap a l'institut d'Esterri, he de fer-hi una xerrada. Ostres, això rellisca, comença a agafar a l'asfalt. Ui, ui, ui... Aparco el cotxe. Bé, una horeta i cap a casa. Amb una horeta no tindrà temps de quedar i menys a la carretera. Han dit que quatre gotes...

Ostres, els profes que no tenen classe, marxen escopetejats. Això no pinta bé... Faig la xerrada i a les cinc miro per la finestra. On és el meu cotxe? És aquell traste sota la neu? Però si està tot cobert!! I el terra... tot blanc!!! I les màquines? No, les màquines llevaneus estan col·lapsades a la Bonaigua. Algun lloc per passar la nit a Esterri? Tothom marxa, sense cadenes. Si fa falta ja pararem. Doncs res, cap avall. No les tinc pas totes... La carretera deu està neta, han de baixar els autocars i això és carretera important. I un rave! A 30 per hora i 1a/2a. Així i tot, el cotxe rellisca alguna vegada. Apa, tots en fila índia cap a baix. Maaaaare meva... Qui m'ha manat a mi pujar a Esterri. No, millor dit, qui m'ha manat a mi fer cas dels homes del temps de TV3. Esterri d'Àneu és al Pallars, no a la vall d'Aran, és a 953 m, no a 1700 m i fotia una nevada de cal Déu, no quatre gotetes. Apa, us heu cobert de glòria!!!

No sé quanta estona he estat fins a Llavorsí, quasi una hora? A partir de Llavorsí, només aiguaneu i a Sort pluja. Paro als Mossos de Sort. Perdó, per passar el Cantó, com ho tinc? Està nevant, si portes cadenes pots tirar amunt. Si home, pujaré amb cadenes! No, gràcies! I a Tremp?. A Tremp, cap problema, ni hi plou. Doncs farem més volta però no vull més neu. De Sort a Tremp, de Tremp a Isona i d'Isona a Coll de Nargó. Quina carretera..., cada cop se'm fa més pesada.

Total, he sortit d'Esterri d'Àneu a les cinc de la tarda i he arribat a la Seu poc abans de les nou de la nit. Gràcies, homes del temps, per obsequiar-me amb aquest paisatge tan bonic!! La neu... que bucòlic...

I, la cirereta, quan el Molina ha donat el temps de la nit ha dit que la cota de neu havia baixat una miqueta i que fins i tot havien caigut quatre volves a Llavorsí. De Llavorsí en amunt,  no han dit res de res. Apa, aneu a cagar, hòstia!!!

La foto no és meva. és de Meteopallars. Entreu al bloc i veureu que no m'invento res!



Comentaris

Jordi ha dit…
Be, jo ja fa temps que faig més cas a les boirines i als núvols que no al que diuen els de Visca Barcelona.

Diumenge vaig fer el mateix trajecte, fins a Llavorsí, i allà que erem varem desfilar ràpid cap a Sort, per que no pintava gens be.

Encara que em vaig armar de valor i vaig pujar per Rubió. Per cert, la carretera nomes era un patamoll.

A uns altres que mai faig cas es als Mossos. Tampoc son del país, i la neu l'han vist a la tele o a les pistes de la Molina.
Joana ha dit…
Mira que ets ingénua encara! Ja fa temps que no m'els crec als homes i dones del temps, ni els de TV3 ni els d'enlloc. De vegades l'encerten, però la caguen més que no pas l'encerten. I per tant que no els passi com quan van fer dimitir al Picó, doncs no són alarmistes, seran quatre volves de no res i està caient la nevada o l'aiguat de l'any!
Núria ha dit…
Només que hagués intuït una mica què em trobaria hagués anul·lat la xerrada però m'ho vaig trobar a sobre quasi arribant a Esterri.
Es poden equivocar els homes del temps però, coi, l'errada va ser de 1000 m i de més de quatre gotes!
I no vull fer-me la víctima però si això hagués passat a l'àrea metropolitana, maaaare meva. Avui tot serien queixes i més queixes, tertúlies de la ràdio, a la tele, als diaris... I tot seria demanar explicacions. I qui ho sabia? Vosaltres perquè ho he explicat jo i els quatre que viuen per aquí dalt. I ningú més!
Joana ha dit…
De fet, no sé si ho recordeu, quan el Picó, va ser, que estaven fent el temps, amb sols a tot Catalunya i estava caient un aiguat de la hòstia! També haver un pont de la puríssima que van dir que faria mal temps i després va fer un temps de gairebé platja i tots els hotelers del pirineu queixant-se. Si hi ha més queixes, és simplement perque hi ha molta més gent, al Pallars, ni que truqués tothom, hauria tantes trucades com si truquen quatre gats de l'àrea metropolitana.
Núria ha dit…
Aquell dia, el Picó havia deixat el programa gravat i es va trobar amb la tromba d'aigua dins el cotxe marxant cap a casa.
El temps del migdia crec que és en directe, no?

Entendria que diguessin: ens hem equivocat en la previsió, la cota de neu ha baixat i ara neva de Llavorsí en amunt. Però li fotia fort i continuaven com si res. De què els serveix el super radar?
Joana ha dit…
Si, el dia aquell estava gravat. Mai no reconeixen que s'han equivocat. La previsió és de sol i acaba caient la grossa, com a molt diuen que ells segueixen el model alemany, per dir, i que la previsió bona era si l'haguessin fet amb el model austríac, no sé si existeixen. Suposo, que la seva teoria és, perque vols que t'ho digui si ja ho estàs patint.
meteopallars ha dit…
Hola Núria,

la tarda de la nevada que comentes en el teu post, nosaltres ens vam trobar la nevada poc més amunt de Sort, la carretera més amunt de Llavorsí ja estava complicada i nevant. Nosaltres vam trucar en persona a TV3 i vam parlar amb el Tomàs i li vam dir que estava nevant abans d'arribar a Llavorsí, que la cota estava sobre els 800m.
I la sorpresa va ser veure a la nit al temps que no va dir res i que la cota estava més amunt i NO va dir res del que havíem comentat. I vam enviar fotografies i tot mostrant el que hi havia i com si res. Fotografies que també vam publicar en el nostre blog. Així van les coses, som quatre gats i si la gent es queda a la carretera no importa a ningú. Ens vam quedar de pedra.

Gràcies per l'enllaç al nostre blog.
Salutacions cordials,

L'equip de Meteopallars

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...