La Festa Major: escombrant cap a casa

Aquesta setmana comença la Festa Major de la Seu. Fa uns dies pensava escriure que no tenia cap ganes de Festa Major, que la trobava ridícula, carca, avorrida i que, sobretot, sobretot em portava molts mals records de l'any passat. Però la setmana passada estava "posseïda" per un virus tipus alien que em va atacar el cervell, l'estómac, les cames... estava feta una coca. I només tenia ganes de fugir de la Seu, estirar-me al costat del mar i escoltar les onades. Que ridícula, no? Suposo que el mal de cap insuportable i el mal de cames que no em van deixar dormir durant nits em feien estar moixa.
Però sembla que, per fi, he engegat a pastar fang aquest virus fastigós. Així que canviaré radicalment els meus comentaris i em dedicaré a fer propaganda i lloances dels actes de la Festa Major, que no pas del programa. Em centraré en les activitats esportives que es dirigeixen des del servei d'esports de l'Ajuntament. Per això l'he titulat "escombrant cap a casa" (He, he...). Durant la Festa Major hi ha uns 30 actes relacionats amb l'esport i per a tots els gustos. No parlaré pas de tots. Només esmento els que m'hi deixaré veure, per si alguna pot tenir la delicadesa de no acostar-s'hi, que tinc ganes de gaudir de la Festa...: la pedalada popular, la cursa d'orientació nocturna, la marxa nòrdica, els 3x3 de bàsquet, el futbol. Potser alguna més... La veritat, és una feinada la que es fa des d'aquesta secció de l'Ajuntament, la visc cada any i sempre hi ha activitats noves, que engresquen i que contemplen totes les edats i totes les modalitats esportives. Aquest any hi ha unes bicis d'spinning al carrer i una cursa de 10 km, la Volta Major. I com que continuo escombrant cap a casa, dir-vos que el nom de la cursa té la patent en una servidora, per això ho poso en negreta!. Enguany no es pot utilitzar el poliesportiu vell perquè estan canviant el sostre (no podia esperar, s'havia de fer ara). Però se n'han sortit prou bé i han pogut ubicar totes les activitats en altres llocs.

Però tot això té un preu, si les coses vols que funcionin hi has d'estar a sobre i això vol dir que la Festa Major a casa no es passa en família. És un estrés total, uns deu dies que el David va de cul (deu dies perquè, òbviament, les coses es preparen abans). Al final sempre vaig jo sola amb els nens als espectacles infantils, que aquest any espero estalviar-me, amunt i avall recollint criatures, anant sola als actes, esmorzant, dinant, sopant a corre cuita... La Festa Major a casa no és per viure-la en família, es per viure-la des del darrera. Diu que tindrà moltes estones lliures però el telèfon no para i sempre hi ha alguna cosa que s'ha d'acabar de solucionar.

Jo no sé quants actes té en total la Festa Major però jo diria que quasi bé la meitat són d'esports. De fet són activitats que no costen quasi res, a part d'alguna activitat que es contracti a part, com el submarinisme. La resta té el cost que cadascú vulgui, és a dir, l'èxit depèn de les ganes de participar i l'esforç físic que posi un mateix. Són activitats anticrisi!!!

I de crisi parlant, farem una crítica. No m'ha semblat correcte el programa de la Festa Major. Sé que no ha costat tant com altres anys però podia haver estat molt més senzill, no calia tanta parafernàlia i, sobretot, sobretot, m'ha semblat una mica "lleig" aprofitar-lo per fer propaganda d'algunes coses que ha fet l'Ajuntament, com l'Oficina Jove o altres. Crec que no és massa elegant. Quant de paper i tinta s'hauria pogut estalviar!!

Però, a part d'això, la Festa Major és per gaudir-la i passar-s'ho bé. Els grups musicals QUE NO EM DEIXARAN DORMIR DURANT CINC NITS!!!, no sé si són bons o dolents, només ser que fan molt soroll (apa, ara semblo una padrina...) i les orquestres del passeig les trobo totes iguals. La resta, com sempre, gegants, castell de focs, pregó... Depèn dels ànims d'aquell dia.

Doncs, apa, ara us vull veure a tots bellugant el cul en alguna activitats d'aquestes!!!

Bona Festa Major!!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...