Cosetes

Aquests quinze dies de vacances han servit per voltar, mandrejar, llegir el diari... Els llocs on hem estat ja els aniré traient però també han passat coses que m'agradaria comentar. Faré com l'Albert Om (perdoneu la comparació...) quan escriu a l'Avui, com que ho fa un cop per setmana numera els temes.

1. L'incendi del Ports. Una de les zones més fantàstiques de Catalunya. He vist pocs programes del paisatge favorit de Catalunya però vaig ensopegar en el que Jorge Wagensberg, director del CosmoCaixa, en parlava dels Ports. I ho feia amb una sensibilitat que no havia vist en els altres. El dia que es va fer la votació final pensava que sortiria Montserrat per allò de la Moreneta. Però ja sabeu que molta simpatia per aquesta negrota no en tinc pas!!! Per a mi, el millor de tots aquells era Els Ports i quan va sortir la Costa Brava vaig dir "apa, aneu a cagar!!" (ja sabeu, també, que menyspreo a tots els que no pensen com jo..., ho diuen grans personalitats i tot!!). Fa tres anys, la Isabel i jo varem decidir plantar les nostres respectives famílies i marxar uns dies de vacances soles. On podíem anar? Jo era a Calafell i ella a Cubelles. Buscàvem un lloc tranquil i, alhora, excitant. Després de molt pensar vàrem decidir anar cap Els Ports. De veritat, unes de les meves millors vacances. Era un any de sequera extrema i el bosc feia por, inclús els ametllers començaven a morir-se. Els rius eren ben secs i quan el setembre varen caure les primeres pluges en molts mesos ens vàrem trucar i tot: "plou als Ports!!". Ella també en té un molt bon record d'aquells dies i del lloc. Vàrem trobar el que buscàvem: tranquil·litat, bona companyia i una terra meravellosa. Jo hi he pensat molt aquests dies i segur que ella també. Hi vull tornar. Aquella terra és molt més que un trosset cremat.

La feina dels bombers és admirable i la morts dels cinc nois és una cosa molt trista. Em va passar pel cap gent que conec, que es desviuen per aquesta feina. Em sap greu que la gent digui que feien malament la seva feina, que no els varen deixar participar per apagar el foc. Us imagineu que enlloc de quatre bombers haguessin mort quatre pagesos? Mare meva, la que s'hagués muntat!! La decisió de no deixar participar la gent del poble la trobo molt encertada. Estic segura que la coordinació entre ells era bona, hi confio, que tots fan la feina amb ganes i millor que ningú. Però, ai, no sé què em passa, surt el Joan Ridao dient que la coordinació dels bombers era excel·lent i ja tinc tots els dubtes!! Per què cada cop que des de la Generalitat es diu alguna cosa, sobretot si es sentencia, no em crec res? Un altre cop que surti a parlar el cap dels bombers, o dels Mossos o la senyora que neteja els terres del despatx del president (potser no és una dona, perdó) i m'ho creuré. Ho sento si algú s’ofèn però ho visc així...

2. Minoria absoluta. Canvi radical de tema! Aquesta setmana, després de nou anys en antena, ha plegat Minoria absoluta. Quan varen començar a emetre els de RAC1, els caps de setmana feien el Minoria absoluta (pels qui no saben de què parlo, el pare del Polònia, vaja, la versió radiofònica). Després varen començar a fer-lo també a la tele, a City TV (ara 8tv). Els últims anys ja era un programa diari de 12 a 13 a RAC1. Quan vivia a Barcelona, treballant a les tardes a l'escola d'adults, els escoltava sovint. Ho trobava genial. L'altre dia, el Jordi Basté demanava als oients quin era el millor personatge. Per a mi, sense dubte (i qui digui el contrari li tallo el coll!!), el Queco Novell imitant el Pasqual Maragall. Recordo un dia que va trucar a... ara no ho recordo, però crec que era un president de comunitat autònoma o alguna cosa semblant. I el paio s'ho va empassar!!! Després va haver-hi una mica de mal rotllo però l'escena fou increïble! I com aquesta, moltes. Ja sé que les coses tenen un principi i un final però em sap greu que desapareguin. Em direu que queda el Polònia però no és el mateix. El programa de radio, per a mi, és molt millor. A la tele ja ho veig que no és el Maragall, ni el Llach, ni l'Acebes, ni el Franco... Però la ràdio et deixa el dubte!! Tanqueu els ulls mirant el Polònia i escolteu, veureu com guanyen credibilitat. Però ja se sap, la tele està per sobre la ràdio. I, què coi, també es mereixen unes vacances!!! Ara que hi caic, marxaran de vacances amb l'Albert Om? Potser els acompanya el Saura!!!

3. Ja tinc TDT. La meva mare ens va regalar un aparellet d'aquests (no... mentida.... li vaig "xurrimangar", je, je) . Ara si que l'he feta bona. No veig res de res!!! Bé, sí... TV1, la 2, TV3 (la vostra), 33 i totes les que porten associades. Què hi farem, això és el futur!!!!

4. Hem anat a Girona. Sabeu a què? A veure Harry Potter en català!! Crec que amb els nous cines també la fan a Andorra però els primers dies tan sols la feien al Modern i en castellà. Em va costar trobar informació sobre els llocs que la feien en català. En total, 13 cinemes a tot Catalunya. I d'aquí, els més propers Manresa i crec que Lleida. A Barcelona tan sols un cinema!!! Increïble!!! Ara, el cinemes on es projecta en català tene 10 o 12 sales, i al mateix moment, la fan en català i en castellà, o amb 15 minuts de diferència. En altres, en català al matí o primera hora de la tarda i en castellà a partir de les sis de la tarda. Ostres, ja està bé, i els pobres castellanoparlants o noemdonalaganadeparlarnientendreelcatalà que vulguin veure la peli a les quatre de la tarda què, eh??!!!

5. Què li passa al diari Avui?. Crec que últimament diu mentides!!! Per posar un exemple. Entrevista d'avui a Joan Ridao. Titular: "Tinc al calaix el document d'un acord polític amb els 3.855 milions". Llegim l'entrevista. Pregunta (més o menys): "en quin document surt la xifra dels 3.855 milions el 2012?". Resposta: "Tinc al calaix el document d'un acord polític" (i punt!!). Seguim llegint. Pregunta: "En aquest document hi ha la xifra? " Resposta: "Evidentment. De fet, el document del ministeri és veritat que no parla de xifres més enllà del segon any, però no ho fa respecte cap territori i la ministra Salgado va dir que no jutjaria les xifres de les comunitats..." Algú em pot dir on surt la xifra!!!!!!!!!!! El titular és mentida o jo veig visions!!!!!!!!! Però quin document té aquest senyor al seu calaix? Quants documents hi ha? Per què no l'ensenyen i surtim tots de dubtes? O és que no és del tot cert? Què amaguen? De veritat, no entenc res de res i tinc la mosca 10 km més enllà del nas!! A Mar i Cel de Dagoll Dagom, hi ha una escena en que maten el grumet i cau als braços del capità. Ell no acaba d'entendre que li està passant i canta: "què em passa capità?...". Doncs jo dic el mateix, què em passa capità... que veig com si tothom em prengués el pèl? (se li diu paranoia a això, oi?). Sóc una paranoica!!!

6. Finançament. Artur Mas - José Montilla. (ei, me'l vaig tragar, eh?). Un parla, exposa i l'altra replica amb un discurset escrit hores abans!!! Increïble!!! Com deia l'Iu Forn a l'Avui, si l'Artur Mas hagués declarat la independència de Catalunya, en Montilla hagués replicat el mateix!!! Després va i diu el meu estimat Iceta que el finançament sí que segueix l'Estatut. Ah, llavors d'acord...!!! Però, si la E va votar en contra de l'Estatut, com és que defensa el finançament? Bé, va dir en Puigcercós que amb alguns matisos. Perfecte, tots entesos!!!! Cal que digui res més? Crec que està prou clar el que penso. I cada cop ho penso més fermament. Bla, bla, bla. Bla, bla, bla. I continuen mofant-se a la meva cara (sensacions molt personals, clar...).

Au, no es pot estar tants dies fora i anar guardant temes per escriure!!! Llavors passa el que passa!!! Que si has arribat al final et mereixes que et convidi a un gelat!!! (Bé, no te l'imposaré... Si prefereixes una orxata també te la pagaré...)

Bones vacances als qui les comenceu. Jo treballo fins el setembre!!!




Comentaris

Joana ha dit…
A mi s'em va posar la pell de gallina en sentir que havia un incendi als Ports.

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...