Els homes, les dones i les feines de la casa

Estadístiques d'aquelles que penses, i què? Això té molta importància?:

"Els homes d'Espanya i Itàlia són els que menys participen en les tasques de la casa." Fins aquí ho puc trobar lògic, perquè són les dones les primeres que promouen aquesta situació. Jo tinc amigues, molt més joves que jo, que encara tenen la idea de fer de mares als seus companys: cuinar per ells, retar per ells, netejar la casa per ells. En tinc una d'amiga que el rep a la porta de casa amb les sabatilles a la mà!!!! Sí, sí, suposo que us la imagineu com les dones dels anys 50, oi? Doncs és ben bé veritat.
Però hi ha una dada que sí m'ha sorprés d'aquesta notícia: les dones dediquen 5,8 hores diàries a les tasques de la casa i els homes 1,8. Sí, sí, obriu bé els ulls, 5,8 hores al dia!!!! Si sumem les 1,8 dels homes això fa 7,6 hores diàries dedicades a les tasques de la llar.

A casa no en dediquem ni la meitat al dia, us puc dir que al 50 % o, depenent de l'època, un més que l'altre/a. I no tenim ningú que ens faci la neteja de la casa ni cargur pels nens ni mengem de restaurant. Això vol dir que hi ha dones que dediquen més de 6, 7 i 8 hores diàries a la casa. Déu meu, com deu lluir tot: la casa, la roba, els nens, el marit... Però m'agradaria saber si elles també llueixen.

Ara, de tot això n'he tret una conclusió clara: dec ser mala mare, mala companya (esposa queda millor per l'ocasió), mala cuinera però sobretot, sobretot... A CASA SOM UNS PORCS!!!!!!

Comentaris

Joana ha dit…
Doncs, a casa meva som tan porcs o més que a casa teva. Del que estic segura és que no dedico aquesta animalada d'hores a netejar, hi ha altres coses molt més interessants a fer.
Tens tota la raó de que són les mateixes dones les que fan perpetuar el rol de mare i esposa perfecte com als anys 50 i 60, i els homes, que vols que et digui? si t'ho fan, doncs deixes que t'ho facin, no? suposo.
Per si hi ha algú que se sent culpable de no dedicar tantes hores a netejar, hi ha una dita que diu: "No és més net qui més neteja, sinó qui menys embruta".
Joana ha dit…
Ah! se m'oblidava, el dibuix no té desperdici, qui frega el terra vestida així i amb aquestes sabates?
Núria ha dit…
Comòde, eh?, fregar amb aquests tacons!!! I el vestit tampoc és per fer segons quina postura!

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...