Canvi de lideratge

Avui han sortit les xifres de les audiències radiofòniques. El resultat crec que era el d'esperar, que Catalunya Ràdio, després de 14 anys sent líder d'audiència a Catalunya ha perdut el primer lloc. I el més greu, qui ha perdut el lideratge és el matí de Catalunya Ràdio. Avui, a RAC1, tothom es felicitava però estic segura que, en el fons, tots saben que aquesta pujada d'audiència no és del tot mèrit propi. Si són els millors és perquè la resta, i més concretament Catalunya Radio, és patètica.

Jo l'escoltava el Bassas però també haig de dir que quan era a Barcelona me'n vaig cansar una mica i preferia l'aire fresc de l'Albert Om amb l'hora del pati i, més endavant, el Xavier Bosch. Però al pujar a la Seu, escoltar RAC1 no era fàcil, l'escoltava al cotxe des del receptor andorrà i quan el programa el va agafar el Jordi Basté vaig tornar a l'Antoni Bassas.

Catalunya Ràdio ja fa temps que es treia de sobre periodistes que feien nosa, que tenien crosta. Varen començar pels postres de músic, un programa on es debatien temes d'actualitat cultural amb un convidat de cadascuna de les parles catalanes. El van considerar un programa massa radical i va ser el primer en eliminar la senyora Montserrat Minobis. Més endavant va caure el Toni Clapés i el mateix Jordi Basté, tenien massa crosta. En Gaspar Hernàndez molestava a la nit amb el seu programa d'actualitat. Suposo que el van convertir al budisme o alguna cosa semblant i va passar de crosta a nata ensucrada. Al mateix temps es va anar arraconant Els viatgers de la gran anaconda fins que va morir de pena (diumenge a les 6 del matí és una hora fantàstica per qualsevol programa...). I quedava l'Antoni Bassas. Ja van intentar liquidar-lo ja, però era massa fort, massa líder i ja sabem que el bon fer d'aquests tripartitus (els incloc a tots, eh!) és sense fer soroll, com qui no vol la cosa. Però l'arrencada final de la crosta catalanista ha fet mal i la gent els ha deixat plantats, a la Bonet, el Barril i tota aquesta família de carnet vermell i blanc.

Des de que a la Seu s'escolta RAC1 perfectament ja no hi ha excusa, s'ha acabat Catalunya Ràdio, la Neus Bonet em causa tal irritació que acabava cada matí de molt mala llet (sempre que podia escoltar-la). A mi em faltava el "Bon dia, són les vuit!" i el Basté té un crit similar "Bon dia, Catalunya" i sempre porta un escrit d'opinió personal que, tot s'ha de dir, molts cops és el millor del programa. Els Godós han estat molt llestos, no han hagut d'anar a buscar ningú, CatR els ha fet la feina, ells tan sols havien d'esperar que caigués algun altre líder d'audiència per la finestra de la Diagonal i ja el tenien al sac. S'han endut els tertulians i tot del matí!!

Però, què us haig de dir, a mi el Basté no m'agrada massa, trobo que li falta molt per estar a l'alçada dels millors. Com a periodista esportiu estava bé però com a líder dels matins és fluixet. I ves, goita com són les coses, les ganes d'acabar amb "la crosta" han fet que un periodista mediocre sigui el millor de la nostra terra.

I ara què queda? A Catalunya Ràdio, res de res, perquè el Xavier Solà crec que de crosta, com a mínim la catalanista, no en té massa i el Gaspar sembla que ha entrat profundament en una comunitat budista. Ara li deu tocar a TV3, ja tenen molta feina feta. La Mònica Terribas molestava a la nit, ara com a directora general no sentim la seva veu. No crec que pugui fer o desfer massa. Suposo que si els incomode una mica serà la propera en saltar per la finestra. I llavors ja tindrem Tele 5 o qualsevol d'aquestes líders d'audiència a Catalunya.
I ja està, fora crostes i fem desaparèixer la radio i televisió públiques catalanes!!! Felicitats, un gol més!!!

Comentaris

josefina ha dit…
Núria, jo també volia escriure un comentari a propòsit de la pèrdua històrica del lideratge de Catalunya Ràdio, però llegint el que has escrit me'n desdic perquè no podria afegir-hi res més, i també per falta de temps (coi de Josepet!). Estic absoutament d'acord amb el que escrius.

Des que al Pla podem sintonitzar RAC1, és l'emissora que tenim fixa als aparells de ràdio. Només canviem el dial quan toca la transmissió del Puyal. El Basté com a conductor d'un programa informatiu també m'ha decebut, li falten moltes taules per ser un líder d'opinió, que a hores d'ara ens en falten. Però clar, abans que aguantar la Bonet, m'ho estimo mil vegades.

Salut i bona diada!
Núria ha dit…
Ostres! Em sap greu haver aixafat l'escrit de més d'un o una!! De fet, Josefina, ja pensava que vosaltres també en diríeu alguna cosa... Què creieu, aquests sociates, ho han fet molt malament perquè no en saben més o són molt llestos i això estava més que premeditat?
josefina ha dit…
Ah, jo estic gairebé segura que tot s'ha fet amb premeditació.
Anònim ha dit…
La majoria de votants del PSC son castellanoparlants i no escolten mitjans que es fan en català, així que no sé per qui volen fer la ràdio pública els del tripartit.
Núria ha dit…
La majoria dels votants del PSC són castellanoparlants????!!! Apa! Jo en conec uns quants que t'estirarien les orelles!!!!! De sociates catalans en conec un munt!!! I de castellanoparlants que escolten CatR, també. Per això mateix em faig la pregunta: ho han fet molt malament o han volgut enfonsar CatR? La cosa és clara, creien que traient la "crosta" de l’emissora també la traurien dels oients però la gent no s'ha deixat enganyar i, enlloc de treure's la "crosta" han canviat d'emissora.

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...