Can Fargues

Ja en l'escrit anterior comentava que sóc "hortenca" de tota la vida i que el barri d'Horta és un oasi dins de Barcelona. Però hi ha zones d'Horta, com el barri de la Font de'n Fargues, on vivia abans de pujar a la Seu, que encara tenen un encant de poble més accentuat. És el refugi d'alguns barcelonins que no els agrada gens la ciutat. A vegades, gent que pujava a casa preguntava si realment allò era Barcelona i fa uns tres anys va baixar a viure a casa meva una noia andorrana, de Juberri, que estudiava a la ciutat. La primera cosa que em va dir és que era com estar a casa seva.

Doncs bé, després d'aquesta promoció del barri d'Horta (l'Anna estarà d'acord amb mi) vull donar a conèixer una meravella que ha vençut el "mobbing rural" però que ha estat a punt de desaparèixer o de convertir-se en un nyap per part d'una empresa privada que volia dinamitar part de l'arquitectura i els fabulosos jardins. Em refereixo a la masia de Can Fargues. Aquesta casa, situada al mateix Passeig Maragall és la porta del barri de la Font de'n Fargues que puja muntanya amunt fins al mateix turó de la Rovira. Aquesta masia va ser venuda pels seus propietaris a una empresa que hi volia fer un restaurant, una escola d'hostaleria i un pàrquing subterrani que hauria destruït els seus magnífics jardins. Durant molts anys els veïns han lluitat per aconseguir la masia de Can Fargues (també Villa Margarita, això diu a la porta d'entrada) com a espai públic. Semblava que això no arribaria mai, litigis i més litigis, lluita de la gent del poble i una posició molt marcada del districte d'Horta-Guinardó i l'Ajuntament de Barcelona que no han volgut mai perdre aquesta joia.

I, per fi, el moment tan esperat ha arribat. L'Ajuntament ha aconseguit expropiar Can Fargues i hi ubicarà l'escola de música del districte, que fa una gran tasca educativa, i obrirà els jardins al públic. Ja en tinc ganes, ja, de passejar-hi. La de vegades que passant pel Passeig Maragall em parava a contemplar aquell indret!!

Una de les notícies més bones d'aquests dies i una gran victòria per a tots els veïns que han lluitat anys i anys per a salvar Can Fargues i que així ho van celebrar.


Comentaris

Pere Nieto ha dit…
És fantàstic que internacionalitzis l'èxit de Can Fargues. Esperem que aviat, amb els jardins ja oberts al barri, puguis fer-hi una visita.
Nwol ha dit…
Hola,

Moltes gràcies per aquesta entrada al teu blog sobre Can Fargues.
Estic fent un treball d'investigació de Can Fargues per la universitat i m'agradaria saber si teniu més fotografies de l'exterior, interior.. i saber sobretot l'autor/a d'elles i contactar amb ell/a
La meva adreça és: nur.escude@gmail.com
Seria de molta ajuda, moltes gràcies.
Núria

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...