Conductors incívics: "cadascú a la seva bola"

Avui tinc una queixa. Avui m'agradaria que els habitants de la Seu, bé, no, la gent que circula amb cotxe per la Seu corregissin un mal costum que els últims mesos me n'adono que va en augment. Jo he viscut molts anys a Barcelona i he patit molt el incivisme dels conductors. Però és que és la norma general, tothom fa el que vol i ho troben normal. Aquí a la Seu no passava però em temo que anem per molt mal camí. El nombre de cotxes que circulen pels carrers de la Seu augmenta i, a vegades, es forma algun petit col·lapse. Però no és degut a la quantitat de cotxes que circulen sinó precisament dels que no circulen. Estic veient que comencem a tenir la mania d'aparcar en doble fila, això sí amb els intermitents posats no fos cas que algú no entengués que tan sols és per una estona. És bastant comú haver de fer ziga-zagues a l'avinguda Salòria, al camí ral a l'alçada dels poliesportius, a l'avinguda Pau Claris i fins hi tot en carrers més estrets. I això que molts cops hi ha algun lloc proper per poder deixar el cotxe i no molestar els demés. Sense anar més lluny aquesta tarda, un cotxe aparcat en doble fila just davant d'un forat on hi cabia perfectament. Ell no ha aparcat bé, ha fet que els demés haguéssin de maniobrar i circular pel carril contrari amb el perill que això suposa però, a més, jo no he pogut aparcar en el lloc que em tapava! El conductor que deixa el vehicle estacionat en doble fila potser té pressa o no, senzillament comoditat, però principalment té una falta de respecte i un menyspreu important cap a la resta de ciutadans. També veig que comença a ser habitual aparcar en passos de vianants, llocs on és difícil maniobrar... I ni se t'ocorri dir alguna cosa que encara en sortiràs increpat i amb la sensació de ser tu l'intolerant.

Jo demano que, si us plau, una gent i una ciutat que fins ara considerava molt civilitzades no agafin els mals hàbits de les grans metròpolis perquè l'espai és de tots, la pressa o la comoditat la pot tenir un però potser el que s'ha d'esperar i esquivar també en té de pressa i inclús pot posar en perill a la resta. Pensem-hi tots plegats, ens ho mereixem.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...