Teules

Avui va una de cuina. És molt fàcil i també et fa quedar molt i molt bé. Aquestes galetes són molt semblants a les típiques Teules de Joaquim Trias però jo les faig sense ametlles. Què necessitem?:
  • 5 ous
  • 300 g de sucre
  • 200 g de farina
  • Ratlladura de llimona o de taronja
  • Tauleta de xocolata “Nestlé Postres”

Primer s’agafen els cinc ous i es baten. Per a que les galetes siguin més flonges primer bato les clares fins al punt de neu i després hi afegeixo els rovells. Després hi tiro el sucre i la ratlladura. La recepta original és de llimona però jo li poso de taronja per donar un toquet de gust a les galetes. Suposo que ja haureu vist que el gust amagat de la taronja m’agrada molt, sobretot quan hi ha xocolata. I segons el gust que li vulgueu donar a la galeta també hi podríeu posar vainilla, gingebre, cafè... Per últim hi tiro la farina poc a poc i ho vaig barrejant amb les mans, és una mica marranot però queda més esponjosa la massa. Quan és tot homogeni ja està. No té cap secret!

Ara bé la fornada, potser és la part més pesada i delicada. Bé, segur. Agafo la plata del forn, l’unto amb mantega i farina perquè no s’enganxin. Vaig fent monticles de massa amb una cullera mateix o, si teniu, amb una mànega pastissera. Procureu fer els monticles ben separats perquè al coures creixen i queden les galetes enganxades unes amb les altres. El forn prèviament l’he escalfat a 180º i ja hi puc posar les galetes. Es couen molt ràpid i si et descuides es cremen. Les trec del forn quan veig que s’han daurat una mica per sobre i es comencen a torrar de les vores. Al cap de molt poc de treure-les del forn ja es poden menjar, s’assequen de seguida. La part més feixuga és que ben bé tenim massa per quatre safates de forn i això vol dir treure les galetes, netejar la safata, tornar-la a untar i posar la massa i esperar que es coguin. Això fins a quatre o cinc vegades i vigilant que no es cremin. En total més de cent galetes en menys de dues hores.

Ara hi ve el toc personal, un cop fetes les galetes es poden decorar i, com no, posar-hi xocolata. Agafo la tauleta de xocolata i la fonc. Les galetes les escampo de cap per avall sobre una safata, pot ser la mateixa del forn, i les empastifo de xocolata. Després les poso a la nevera perquè la xocolata quedi dura.

També es poden ajuntar dues galetes amb la xocolata dins, o enlloc de xocolata melmelada i la xocolata per fora... Totes les combinacions que us vinguin al cap.


I, au, galetes fetes. Als nens els agraden molt, no enfarfeguen gens. Bé, i als grans també. El pitjor de tot és que tanta estona a la cuina perquè les galetes desapareguin de deu minuts però també és una satisfacció.

Bon profit!


Comentaris

Marta ha dit…
mmmmm.....
jo en vull....
Mario .G ha dit…
eeiii, fa bona pinta aixo eh!
avere si algun dia hi penjes alguna recepta amb xocolata, que per les tertulies que hem tingut a classe segur que en saps alguna!
Núria Tomàs ha dit…
Mario!
Mira les altres receptes de cuina que tinc. De xocolata n'hi ha força!!!
Anònim ha dit…
Hola, he provat de fer les galetes i són molt bones, li volia dir que jo tinc un blogspot amb un equip informàtic i periodistic, www.laseudurgell.blogspot.com m'agradaria que s'hi passes, es tot de notícies de La Seu d'Urgell, allí estas informada de tot!
Dolça ha dit…
Quines galetes més bones!
Vaig a passejar-me una miqueta pel teu bloc.
M'ha agradat coneixe·t.
PTNTS
Dolça

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...