Quina presa de pèl!!

Hi ha gent que demana almoina pel carrer o rep ajuts de serveis socials i després s’ho pol·leix en dos dies enb capricis, sense que els quedi res per poder menjar. Ho arreglen tornant a demanar i si els altres diuen que ja n’hi ha prou, llavors van per la força, a robar, per poder continuar tenint capricis i, de passada menjar una miqueta. És la idea de viure el dia a dia que del demà ja ens en preocuparem quan arribi.

Capricis de nens mimats que ho volen tot i al moment, que si no ho tenen agafaran l’enrabiada. Nens de famílies bones que no els ha faltat mai de res, que no els ha costa cap esforç. Els papàs els donen diners per uns quants dies i es compren el joc més car que hi ha al mercat. Després ja no els queda diners per res més però és igual, la mamà ja li donarà algun caleró més sense que el papà ho sàpiga, o la padrina. I així anar fent, sense cap esforç. Tot el que tinc m’ho gasto, que sempre me’n donaran més.

Algun símil?

Ha plogut una miqueta, ho han vist a Barcelona. Els pantans comencen a omplir-se i fa dos dies va arribar un vaixell de Tarragona ple d’aigua al port de Barcelona. Per a què? Per poder canviar de fase d’alerta. Ara ja no hi haurà restriccions, ja tornen a tenir aigua. A Barcelona ja poden regar la gespa dels jardins (barcelonina de tota la vida) i omplir les piscines. Si els dura només uns dies, és igual i si no plou més, també. Ploraran una mica, els tornaran a donar aigua, per vaixell o canonada, tornaran a omplir les piscines. I si els altres diuen que no en donen més ja els la prendran per la força.

Això fa mal... És prepotència o inconsciència?. I el seny català? Fa uns dies jo mateixa deia:

... potser ja és hora de que tots ens replantegem el model de societat que tenim i que l’adeqüem a les característiques del territori. I no és tan sols per uns dies, fins que plogui, és un canvi de mentalitat que ha de començar pels més petits, per canviar certs hàbits de família i d’oci...

Doncs sí, el replantejament de model ha estat tan sols per uns dies, fins que ha plogut i ha arribat el vaixell amb aigua. Jo continuo pensant que hi ha una manca considerable de respecte cap a la gent d’unes terres que han cedit (o els han robat) una aigua que no els sobra. I ara cinc mil·lions i mig de persones estan de festa mentre els de baix i els de dalt també, se’ns queda una cara de babaus veient com aquesta aigua tan sols es volia per gaudir d’uns luxes innecessaris mentre ens fan un pam i pipa.

Doncs sabeu què en penso? Que ja estic farta de que plogui, jo també vull veure el sol. Aquí d’aigua ja en tenim prou i ara tan sols s’escola riu avall. Fins a on? Fins a les cases de Barcelona, per mar o canonada. Si volen aigua que se la fabriquin, però ells solets. Als demés que ens deixin en pau que ja està bé de prendre el pèl.

Comentaris

felquera ha dit…
No puc estar més d'acord amb tú. Has fet un resum molt bo de la situació.
Jo m'he quedat de pedra quan he sabut que ja es podien emplir les piscines, no m'ho podia creure la irresponsabilitat de las auctoritats. Miren de fer una confrontació entre paisos germans (Aragón i Catalunya) quan la culpa no ès d'els ciutadans, perquè ès dels politics
Fubu ha dit…
Ieps, m'agradat molt el teu text, tens tota la raó, esperem que i posin ma amb aixó.

Salut
www.antoni.cat
merike ha dit…
Foto meravellosa!
Lluís Biosca ha dit…
Realment és indignant el que passa amb l'aigua, ja ho havia comentat en algun article meu. En tot cas crec que, malauradament, de cas ens en faran ben poc.

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...