Centpeus. Bloc de ciència.

Avui vull escriure sobre un altre bloc. De fet fa dies que el tinc en els meus enllaços i tenia al cap parlar-ne. El bloc és centpeus.blogspot.com. És un bloc de ciència escrit per un biòleg, molt amè i a l’abast de tothom. Enganxa. Hi publica un article pràcticament cada dia.

El vaig descobrir arran del llibre que ha escrit el seu autor, Blocs de ciència, que no és res més que un recull d’uns quants dels seus articles. El vaig agafar aquesta passada Setmana Santa de la biblioteca de la Seu. Em sap greu perquè el primer que vaig fer és criticar un dels seus articles, on deia que la Posidònia és una alga però no és més que una petita relliscada. La veritat és que he après més coses que no pas trobat errades. I el millor de tot, el vaig recomanar als alumnes de l’escola i alguns ja m’han dit que el llegeixen sovint. Fins i tot hem discutit algun dels seus articles a classe. I això sí que és tot un èxit!!

Així que, ja sabeu, si us interessa la ciència però sempre creieu que s’utilitza un llenguatge massa específic us recomano que us passegeu pel Centpeus. Us agradarà.

Comentaris

marc ha dit…
Hola, Núria,

A més de compartir punts de vista sobre l'aigua, també coincidim en el fet que som uns pixapins que ens ha acollit aquest meravellós país de l'Alt Urgell.

La teva anàlisi del problema de l'aigua és més completa que la meva. I tens molta raó quan dius que "ja és hora de que tots ens replantegem el model de societat que tenim". Així ho he escrit en un comentari recent al meu bloc responent una persona que al·lega que ja tenim un pla per a la nova cultura de l'aigua.

Tens fotos molt maques. Ara t'espiaré una mica més, hehe.

Ja ens veurem
Dan ha dit…
Núria. Gràcies per la teva amable resenya. Però no et sàpiga gens greu l'aclariment sobre la Posidonia. La crítica, de vegades és un regal que et fa millorar. I t'asseguro que aquell error ja no el cometré mai més.
(Repetiré cent vegades: La posidonia es una fanerógama i no un alga...)
:-DDDD
Núria Tomàs ha dit…
Marc. A mi em fa molta gràcia el terme "nova cultura de l'aigua". De nova res, potser millor "la cultura oblidada de l'aigua"?

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...