Nova categoria: la cuina

Cuina - Publicat per nuriatomas @ 19:29

Avui estreno categoria. Just fa nou mesos que vaig escriure el meu primer article i ja en porto 30. Així que és com començar una nova etapa. Enceto un apartat dedicat a receptes de cuina. Pot semblar una mica estrany venint de mi, si més no sorprenent pels que només em coneixeu a través del bloc. Però veient el que arriben a insistir gran part dels meus amics i coneguts perquè els faci algunes de les meves delícies (això ho diuen ells) crec que ha arribat l'hora de que aprenguin a fer-ho ells solets.

D'on em ve aquesta afició? Doncs no pas de l'àvia, ni de la mare sinó de la necessitat. Ara fa uns 12 o 13 anys, jo molt joveneta i amb poca experiència, vaig començar a treballar en una escola de jardineria per nois amb necessitats educatives especials : Castell de Sant Foix, a Sta. Maria de Martorelles. La qüestió és que una de les coses que em van adjudicar va ser fer amb els nens un taller de cuina. "De cuina!!! Si no en ser res de res!!!" Però si d'una cosa puc presumir és que no m'espanten els reptes. Haig de fer un taller de cuina?, doncs aprendrem a cuinar!!. Primer de tot, necessitava recursos: llibres de cuina per nens, receptes del Cavall Fort, alguna amiga més manetes que jo i un gran llibre : Cuinar és senzill de la Montserrat Seguí. I a arremangar-nos!

Però a part de no tenir-ne ni idea de cuinar hi havia més traves a superar. L'espai del que disposava a l'escola era molt petit, tenia una cuina de butà i un petit forn elèctric. I per fer el repte encara més gran, s'havia de fer tot en una hora i mitja! Però bé, els nens havien d'aprendre a cuinar. Vàrem començar per coses molt del dia a dia, que sí macarrons, un arrebossat, unes truites... Però quan arribava una data significativa buscava algun plat o postres típic d'aquelles dates. Recordo el primer de tot: panellets per Tots Sants, després van arribar els "polvorones" per Nadal, els bunyols de Quaresma després de Carnestoltes i la Coca de Llardons per Sant Joan. Ah, i per celebrar algun aniversari un bon pastís de xocolata. Si, si, cadascuna d'aquestes receptes només en una hora i mitja. Hi vaig estar tres anys en aquesta escola i haig de dir que, a vegades, encara me n'enyoro.

Aquests tres anys em van servir per aprendre un munt de receptes de cuina, dóna'ls-hi també un toc personal i guanyar molts, molts amics interessats que sense cap vergonya s'acosten a mi per endrapar una miqueta. I s'ha de dir que ho faig amb molt de gust. I és curiós veure que, després de tants anys, el que més triomfa són les primeres receptes que vaig aprendre: els bunyols de Quaresma estarien els primers de la llista (de fet ja he claudicat i en faig fora de temporada), seguits de les moltes varietats del pastís de xocolata i els "polvorones". Així que aprofitant que s'acosta la Quaresma encetarem aquesta categoria amb els bunyols. Però això serà una altra història...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...