Migracadí a Lletó

Natura - Publicat per nuriatomas @ 22:03

Avui ha estat l'últim dia que he pujat a Lletó, un poble de l'Alt Urgell que amb prou feines surt als mapes, a fer el seguiment de rapinyaires que migren cap al sud per la vall del Segre, el Migracadí. Demà començo a treballar després de molt dies de vacances i no hi ha cosa pitjor que començar la rutina de la feina estressat. Quan m'ho va proposar el Jordi Dalmau vaig dir-li que sí sense pensar-m'ho dos cops però no em pensava que seria tan reconfortant. Aquests dies dedicats a les aus han estat un bé de Déu. Quatre hores al matí alçada en un turonet al mig de la immensitat. Al nord els Pirineus, al sud la imponent serra del Cadí. I durant quatre hores només els ocells i jo. I si en algun moment la feina ha estat escassa he aprofitat per escoltar el silenci. Quina pau! Hi ha gent que em comenta "quin avorriment!!". Doncs no. No fer res no sempre ha de portar a l'avorriment. Aquests moments serveixen per meditar, observar, descobrir detalls que normalment et passen per alt. No estem gens acostumats a gaudir del silenci, fins i tot hi ha gent que no s'hi troba bé sense soroll. I és una llàstima, estaria bé incloure en els programes de les escoles ensenyar als nens a apreciar el silenci, aprendre a escoltar-lo. Encara que sembli mentida pot arribar a dir-nos moltes coses.

A vegades, en moments de molta tensió i vida atrafegada demano a crits "si us plau, necessito un balneari!". Però no cal, uns quants dies com aquests passats i la cura resulta fantàstica.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...