Govern de Catalunya

Política - Publicat per nuriatomas @ 11:01

Des de fa poc més d'un any, crec, el logotip que utilitza el Govern de la Generalitat de Catalunya ha canviat. I dic crec perquè no soc conscient de en quin moment es va produir el canvi. Ens el trobem en la majoria de campanyes que realitza la Generalitat.

Examinant-lo bé, és modern i simple. Sí que intueixo les quatre barres, al final, potser simula l'empremta dels dits de Guifré el Pilós amb la seva sang. Això sí, perdem el color groc de la senyera. Però no tan sols em sobte el canvi d'imatge sinó també el canvi de nom. Hem anul·lat la Generalitat i se m'ha passat per alt? I, sinó, per què l'amaguem? Fixeu-vos. Des de sempre, que jo en sigui conscient, s'ha parlat del Govern de la Generalitat de Catalunya o, senzillament, de la Generalitat de Catalunya. Ara la paraula Generalitat ha desaparegut, no només de la imatge sinó també de diaris, ràdios i televisió i sentim a tothora anomenar el Govern de Catalunya.

Sí que tenim un Govern a Catalunya però jo crec que no podem liquidar d'aquesta manera el terme "Generalitat". És un símbol de la nostra història, l'hem mantingut durant molts anys, hem sabut recuperar-la quan ens l'havien anul·lat, ens fa diferents, ens identifica. D'aquí poc, quan es pregunti a la gent què és la Generalitat, no sabran respondre. Ho podrem recuperar?

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...