Acte de sobirania

General - Publicat per nuriatomas @ 11:29

Avui volia escriure una crònica que vaig prometre als meus amics Una pujada al Taga amb els nostres fills. La mort de Lluís Maria Xirinacs fa que ho deixi per un altre moment però sense perdre el Taga de vista.

Quan va morir Franco jo tenia set anys i dels anys posteriors en tinc records puntuals. Recordo asseguts davant la tele, en blanc i negre, veient l'arribada de'n Tarradellas. La primera senyera al balcó. La gran manifestació de l'11 de setembre, la meva mare anava fent comentaris de neguit: ai, què passarà, els atonyinaran a tots, tots a la presó... Encara hi ha a casa un pot amb les quatre barres on hi diu "volem l'Estatut". Però dels polítics d'aquells moments en guardo pocs records: Tarradellas, Miquel Roca però tinc molt present unes enganxines que corrien per casa amb un home molt singular, amb una barba llarga. Hi deia "vota Xirinacs". Aquell personatge em cridava l'atenció.

Ara, al cap de trenta anys llegeixo el seu Acte de sobirania. M'emociona però també em produeix ràbia i desolació. Combrego amb el seu rerefons. Som esclaus de l'Estat veí però tampoc es fa res per deixar-ho de ser. No interessa, no preocupa, fa mandra, no se'n tenen ganes, ja estem bé com estem. A vegades comento amb els amics que necessitem que passi alguna cosa grossa per activar la societat catalana, que ara per ara no reacciona. I els polítics no ajuden, tot el contrari, ni tan sols els que hauríem cregut que tirarien el país cap a una independència total.

I ara, aquell senyor de barba de les enganxines ha decidit deixar-nos desenganyat dels qui ens representen, de la submisa societat catalana i cansat de lluitar sol i a contracorrent. Molts creuen que no hi era tot, que pixava fora de test però jo no ho crec pas. Defensava les mateixes idees que molts dels polítics actuals fa trenta anys.

Desitjaria que el fet de la seva mort i en especial la causa d'aquesta sigui el detonant que faci reaccionar aquesta societat adormida. Que la lluita constant de tota la vida de'n Lluís Maria Xirinacs hagi valgut la pena. Descansi en pau.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Jo també vull trempar!! (no apte per a menors de 18 anys)

Avui és l'aniversari de...